١١۴ شهر از ویروس کرونا، سفید شناخته شدند

١١۴ شهر سفید شناخته شدندرئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شناخته شدن ١١۴ شهر کم خطر و سفید در کشور خبر داد.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پایان شانزدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا که امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شیوع این ویروس در کشور بررسی و در جلسه امروز اعلام شد که وضعیت در ١١۴ شهر کم خطر و سفید است.

او ادامه داد: مقرر شد در این شهر‌های سفید تعدادی از فعالیت‌ها آغاز شود، البته این فعالیت‌ها با همکاری وزارت صنعت و بهداشت مشخص می‌شوند.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: بعضی از افراد قبل از عید نوروز وکالت‌نامه‌هایی را برای نقل و انتقال خودرو از سوی فروشنده‌ها در اختیار داشتند، اما به دلیل تعطیلات کرونایی، حدود ٣۵ روز مراکز شماره گذاری تعطیل شدند، امروز به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که این تعطیلی جزء روز‌های غیرکاری قرار گیرد.

ذوالفقاری افزود: نکته بعدی درباره شهرداری‌ها و کلانشهر‌های کشور بود که مقرر شد مشکلات شهرداری‌های سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بیان کرد: ترافیک و حمل و نقل یکی از موضوعاتی است که این روز‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد؛ اما پیشنهاد جلسه امروز این بود که تمام شهرداری‌ها پروتکل‌های بهداشتی را در مترو، تاکسی و آژانس‌ها رعایت کنند و بر مبنای این رعایت، طرح ترافیک خود را تنظیم کنند.

او اضافه کرد: همچنین مقرر شد که شورای ترافیک استان‌ها به صورت روزانه وضعیت را رصد کرده و با تعادل، طرح ترافیک و بیماری کرونا را کنترل کنند.

ذوالفقاری بیان کرد: در این جلسه تصمیم بر آن شد که ساعت کاری برخی از مشاغلی که در حال فعالیت هستند مورد بازنگری قرار گیرد و این پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود.

او با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ١١۴ شهر کم خطر و سفید مطرح نیست گفت: براساس گزارشات اخیر، پس از بازگشایی تعدادی از اصناف، ٨٠ درصد از مردم در شهرستان‌های کشور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اما سطح رعایت در استان تهران پایین است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: امیدواریم که شهروندان تهرانی پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، زیرا موضوع کرونا حل نشده است.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  +    =  80