بیمه کوثر به داتین مهاجرت کرد/ آیا معادلات آی تی در صنعت بیمه در حال تغییر است؟

بر اساس اذعان منابع خبری شرکت بیمه کوثر از سیستم فناوران خبره به شرکت داتین مهاجرت کرد تا اولین نشانه های تحول در معادلات آی تی در صنعت بیمه کلید بخورد.

به گزارش ریسک نیوز، شرکت بیمه کوثر که در سال ۹۸ توانست با چند پله صعود سهم بازار خود را افزایش دهد، سیستم آی تی خود را از شرکت فناوران خبره به شرکت داتین منتقل کرد.

شرکت بیمه کوثر اخیرا توانسته مجوز قبولی اتکایی را از بیمه مرکزی اخذ کند ضمن اینکه بیمه کوثر بر اساس صورتهای مالی سال ۹۸ پس از شرکتهای بیمه پاسارگاد ، آسیا ، سامان و دانا بیشترین صدور در رشته عمر را از آن خود کرده است.

گام بعدی این شرکت بیمه برای پذیرش سهم نگهداری بالاتر و حفظ قبولی اتکائی از داخل کشور افزایش سرمایه بیمه کوثر از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی می باشد .

گفتنی است، بررسی‌ها نشان می‌دهند در میان شرکت‌های بیمة فعال در بازار سرمایه ، شرکت‌ بیمه کوثر پس از شرکتهای آسیا ، البرز، سامان و دانا با مانده سرمایه گذاری های بلند مدت از صدر نشینان است.

بر اساس این گزارش این شرکت بیمه ای با پیاده سازی استارت آپی موسوم به مرکوری از معدود شرکتهایی بوده که به تحولات اینشورتکها تمایل نشان داده است ضمن اینکه تلاش می کند استانداردهای آی تی را در خود پیاده سازی کند از جمله بهره برداری از مرحله دوم مرکز عملیات و کنترل شبکه که به منظور کنترل و هدایت تمامی اطلاعات و نظارت لحظه ای بر وضعیت داده ها صورت گرفته است.

گفتنی است ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه که با همت این شرکت بیمه ای برگزار می شود با رویکرد فناوری اطلاعات برگزار شد که این امر به تنهایی می تواند بیانگر اهمیت آی تی برای این شرکت باشد.

با توجه به آنچه که گذشت به نظر می رسد، گام های بیمه کوثر در صدرنشینی شاخص های اساسی ، نیاز به تحول خواهی در حوزه زیر ساختهای آی تی را در این شرکت بیمه دوچندان کرده است.

به نظر می رسد با توجه به انتظارات نوآورانه شرکت بیمه کوثر جهت فتح شاخص های برتر صنعت بیمه، کار شرکت داتین برای برآوردن انتظارات این شرکت بیمه ای دو چندان خواهد شد.

بنابراین گزارش، این مهاجرت حاصل دو سال تعامل و مذاکره داتین و کوثر است که در نهایت از ابتدای سال ۹۸ رشته های عمر و سرمایه گذاری کوثر به سیستم داتین منتقل شده و از ابتدای سال۹۹ سایر رشته‌ها به طور کامل به سیستم جدید مهاجرت کرد ، در این راستا در حال حاضر بیمه کوثر کلیه وب سرویس های فروش الکترونیک را از داتین می گیرد.

لازم بذکر است، این اتفاق بیانگر آن است که انتظارات بیمه گران در حال دگرگونی است و این مهاجرت شاید نشان می دهد صنعت بیمه تشنه بازیگران جدید در حوزه فناوری است؛ چرا که ورود بیشتر بازیگران جدید در حوزه فناوری می تواند سبب افزایش بسترهای رقابتی و تغییر پارادایم های فناورانه شده و نگاه جدی تر بازیگران صنعت آی تی به شرکتهای بیمه را به دنبال داشته باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که در صورت برآورده سازی انتظارات شرکت بیمه کوثر به عنوان یکی از بازیگران فعال صنعت بیمه توسط  شرکت داتین ، جسارت تغییر و ساختار شکنی در بسترهای آی تی در سایر شرکتها نیز زنده خواهد شد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  45