رشد شاخص کل بورس امروز ۹9/02/17

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی روزهای گذشته، امروز با کاهش 2590 واحد رو به رو شد.

ریزش 2590 واحدی شاخص بورس تهران  

بورس اوراق بهادار تهرانکه هفته گذشته و روزهای قبل این هفته رو به رشد و اصطلاحا در بورس بود و روزهای خوشی پشت سر می‌گذاشت، در نتیجه عده زیادی از مردم به سرمایه گذاری در بورس اقبال پیدا کردند، اما امروز روند کلی بورس تعدیل شده و شاخص کل در پایان معاملات امروز با کاهش 2590 واحد به رقم 977 هزار و 979 واحد رسید.


روند یکساله شاخص بورس

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با کاهش 2 هزار و 239 واحد به رقم 308 هزار و 137 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 3 هزار و 672 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 13 میلیارد سهم حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.5 میلیون فقره معامله و به ارزش 13 هزار و 307 میلیارد تومان داد و ستد کردند. هم چنین اگر ارزش معاملات فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به 5 هزار و 179 میلیارد تومان رسید، در نظر بگیریم، امروز حدود 18 هزار و 486 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد شده است که البته همه این رقم پول جدید نیست و طبق گفته رئیس سازمان بورس هر روز حدود هزار و 500 میلیارد تومان پول جدید وارد بورس می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند، حال که مردم گزینه بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سبد سرمایه گذاری خود قرار داده‌اند، باید کمی با احتیاط، مطالعه، تحلیل و مشاوره با افراد امین و کاردان اقدام کنند و از شتاب‌زدگی پرهیز نمایند و هم چنین برای حضور در بورس اصولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیرند، از جمله این که پول‌های پس انداز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بورس بیاورند و از فروش دارایی‌های خود مانند منزل، ملک، خودرو و یا طلا برای حضور در بورس خودداری کنند که این عمل به منزله انتحار در یک رفتار مالی به شمار می‌رود.

هم چنین کارشناسان به تازه واردان بورس توصیه می‌کنند از خرید مستقیم سهام شرکت‌ها خودداری کرده و عرضه‌های اولیه، صندوق‌های قابل معامله بورسی و سهام شرکت‌های سرمایه گذاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریداری کنند، زیرا در این شرکت‌ها و صندوق‌ها افراد حرفه‌ای به بازارگردانی و مدیریت سبد سهام و صندوق‌ها اقدام می‌کنند.

امروز شاخص‌های مهم بورسی اکثرا کاهشی بودند. شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با کاهش 689 واحد به رقم 260 هزار و 150 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هزار و 486 واحد کاهش یافته و به رقم 204 هزار و 504 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش هزار و 14 واحد به رقم یک میلیون و 235 هزار و 751 واحد رسید.

اما شاخص بازار اول بورس امروز رو به رشد بوده و با افزایش 3 هزار و 66 واحد به رقم 709 هزار و 69 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افت بی سابقه 25 هزار و 824 واحد به رقم 2 میلیون و 4 هزار و 84 واحد رسید.

امروز نمادهای پالایش نفت تهران، گل گهر، نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات همگی در تقویت شاخص بورس اثر گذرا بودند.

اما نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، مپنا و سرمایه گذاری غدیر در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند.

نمادهای پر بیننده مربوط به بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس، گلوکوزان، بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم اوضاع تعریف چندانی نداشته و در پایان معاملات شاخص کل 15 واحد افت کرده و رقم 11 هزار و 149 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 702 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران فرابورس بیش از 3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 764 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 179 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ذوب‌آهن، میدکو، مولد نیروگاه جهرم، در تقویت شاخص فرابورس اثر گذار بودند و نمادهای پتروشیمی تندگویان، نیروی برق دماوند، توسعه مالی مهر آیندگان و مادیران در کاهش شاخص فرابورس اثر گذار بودند.

نمادهای پر بیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، پاستوریزه پگاه گلپایگان، فولاد هرمزگان، هلدینگ معدنی خاورمیانه، فرابورس ایران، سیمان لار سبزوار، فولاد ارفع و توسعه عمران استان کرمان بودند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =