افزایش شاخص بازارهای سهام آسیا با کاهش محدودیت‌های قرنطینه

شاخص بازارهای سهام آسیا امروز (دوشنبه) در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران شاهد کاهش محدودیت‌های قرنطینه و بازگشایی اقتصاد در برخی کشورهای آسیایی بودند.

به نقل از رویترز، شاخص بازارهای سهام آسیا امروز (دوشنبه) در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران شاهد کاهش محدودیت‌های قرنطینه و بازگشایی اقتصاد در برخی کشورهای آسیایی بودند.

در بعضی از کشورها نیز افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. کره جنوبی درباره موج دوم بازگشت این بیماری هشدار داد چرا که تعداد موارد ابتلا در این کشور دوباره به سطح اوج خود بازگشته است، در حالی که تعداد بیماران جدید کرونا در آلمان نیز شتاب گرفته است.

با این وجود، میلیون‌ها فرانسوی قرار است امروز با رعایت احتیاط به کسب و کار خود بازگردند و از یکی از شدیدترین قرنطینه‌های اجرا شده در اروپا خلاص شوند، چرا که دولت‌ها در سراسر اروپا در حال کاهش محدودیت‌ها هستند.

به نظر می‌رسد سرمایه گذاران مصمم هستند که به این وضعیت خوش بینانه نگاه کنند و این امر باعث شده است تا بزرگترین شاخص MSCI یعنی شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه به جز ژاپن با رشد 1.1 درصدی مواجه شود.

شاخص بورس ژاپن نیز 1.6 درصد و شاخص دو بازار بورس شانگهای و شنژن در چین نیز 0.7 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، شاخص معاملات آتی بازار بورس اروپا نیز با 0.8 درصد و شاخص معاملات آتی بورس لندن نیز با 0.7٪ افزایش مواجه شده است.

شاخص بورس نیویورک نیز با وجود اینکه روز جمعه گزارش دستمزدها و نرخ شدید بیکاری در ماه آوریل منتشر شد، اندکی افزایش داشت.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  1  =