بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری

جمهوری چک و انگلیس، پایین ترین نرخ بیکاری را برای مهاجرین خارج از اتحادیه اروپا دارند.

مرکز آمار اروپا در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ متوسط نرخ بیکاری در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ( با احتساب انگلیس که پس از ۲۰۱۹ از اتحادیه جدا شد) ۶ درصد بوده است که این نرخ برای اتباع مهاجر خارج از اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱۲.۳ درصد و برای شهروندان اروپایی ساکن در دگیر کشورهای عضو اتحادیه ۷.۳ درصد بوده است.

 

در بین تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نرخ بیکاری برای اتباع اروپایی از اتباع سایر کشورها پایین تر بوده است اما قبرس و لیتوانی دو استثنا در این زمینه بوده اند به گونه ای که نرخ بیکاری مهاجرین به این کشورها کمتر از نرخ بیکاری شهروندان این کشورها بوده است.

 

تا پایان سال ۲۰۱۹ و در بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، پایین ترین نرخ بیکاری شاغلین غیراروپایی مربوط به جمهوری چک با ۲.۵ درصد بوده است بدان معنا که تنها ۲.۵ درصد افراد جویای شغل ۲۵ تا ۶۴ سال که تابعیتی غیر اروپایی داشته اند در این کشور بیکار بوده اند. مالت با ۴.۲ درصد، لیتوانی با ۵.۲ درصد و لهستان با ۵.۵ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

 

از طرف دیگر یونان بدترین مقصد انتخابی مهاجرت شغلی برای اتباع غیراروپایی بوده است به گونه ای که نرخ بیکاری این اتباع ۲۹ درصد بوده است. اسپانیا با ۱۹.۹ درصد، سوئد با ۱۷.۳ درصد، فرانسه با ۱۴.۷ درصد و بلژیک با ۱۳.۸ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

 

هم چنین نرخ بیکاری در بین مهاجرینی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته اما در یکی دیگر از کشورهای عضو زندگی می کنند در مالت با ۲.۱ درصد از همه کمتر بوده و جمهوری چک با ۳.۲ درصد، آلمان با ۳.۶ درصد و هلند با۳.۷ درصد در رده های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر بالاترین نرخ بیکاری این گروه مربوط به یونان با ۲۵.۳ درصد، اسپانیا با ۱۵.۱ درصد و ایتالیا با ۱۳.۴ درصد بوده است.

 

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است. انگلیس به تازگی از اتحادیه خارج شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

25  −    =  17