یادداشتی بر"نگرانی نمایندگان بیمه از حذف فیزیک بیمه نامه شخص ثالث" / سعید دهقانی

نگران نباشید،چون:

یادداشتی بر


۱.اگر شرکتها دنبال حذف نماینده از فرآیند فروش بیمه ثالث بودند،با تشویق مردم به صدور مستقیم، این کار را سالیان قبل انجام می دادند در حالیکه اعطای نمایندگی،شکلی از برون سپاری است و آمارها حکایت از آن دارد،شرکتها به مرور ، صدور مستقیم خود را کاهش و خود را بر هدایت شبکه فروش و پرداخت خسارت متمرکز نموده اند

۲.نمایندگان محترم بیمه،همزمان با فروش بیمه شخص ثالث در خصوص سایر رشته های بیمه ای نیز مشاوره می دهند و در صورت حذف نمایندگان از فرآیند فروش بیمه ثالث،آمار سایر رشته های بیمه ای نیز با کاهش مواجه خواهد شد و ضریب نفوذ بیمه،روند نزولی خواهد گرفت

۳.نمایندگان محترم بیمه،مسئولیت وصول حق بیمه و اقساط را بر دوش می کشند و شرکتهای بیمه توان قبول این‌مسئولیت به صورت مستقیم ندارند

۴.حدود ۸ ماه است صدور آنلاین بیمه نامه در شرکتها فعال است اما آمارها نشان می دهد به دلیل برابری حق بیمه صدور اینترنتی و غیراینترنتی،مردم دلیلی برای صدور بیمه نامه به صورت مستقیم و اینترنتی نمی بینند وترجیح می دهند یک نماینده امین،واسطه آنها و شرکت بیمه باشد

۵.حرفه نمایندگی بیمه مساوی با فروشندگی نیست و در واقع نمایندگان بیمه ، مشاورین تخصصی در کنار مردم هستند وتجربه نشان داده،حتی در کشورهای توسعه یافته با سیستمهای فناوری اطلاعات بسیار قوی،مردم هیچگاه خود را از مشاورین بیمه بی نیاز نمی بینند و ترجیح می دهند ، بیمه نامه ایشان، توسط مشاور مورد اعتمادشان صادر شود

۶.حذف فیزیک بیمه نامه به معنای صدور آنلاین مستقیم نیست . فقط من بعد،دیگر کارت ثالثی در کار نمی باشد و هیچ تغییری در سایر فرآیندهای مرتبط با این موضوع ایجاد نشده است.

۷.نمایندگان بیمه از مشکلات دریافت بیمه نامه سال قبل مشتریان خود راحت می شوند و با سهولت بیشتری به بیمه گذاران خود خدمات ارائه می نمایند

۶.حجم‌بایگانی نمایندگان محترم بیمه،کاهش مییابد.

۷. همچنان‌، پیشنهاد بیمه به عنوان جزء لاینفک قرارداد بیمه محسوب می شود و الزام تکمیل پیشنهاد بیمه به قوت خود باقیست و از انقطاع ارتباط نماینده و بیمه گذاران جلوگیری می نماید.

۸. شرکتهای بیمه امکان صدور آنلاین با واسطه گری نمایندگان را نیز در سامانه خود پیش بینی نموده اند و بیمه گذاران در صورت صدور بیمه نامه به صورت اینترنتی قادر خواهند بود نام شما را به عنوان نماینده واسط خود معرفی نمایند و کارمزد آن محاسبه خواهد شد

۹. کنترل اسناد بایگانی صدور ثالث به شکلی که وجود داشت حذف می گردد و نمایندگان محترم دیگر مجبور نخواهند شد زونکنهای بایگانی را جهت کنترل به شعبه ارائه نمایند

۱۰. بعضا نمایندگان محترم هزینه هایی را بابت ارسال فیزیک بیمه نامه متحمل می شدند که با این تغییر ، حذف خواهد شد و تصویر بیمه نامه را به راحتی می توانند جهت اطمینان بخشی به مشتریان خود ، از طریق شبکه های اجتماعی ارسال نمایند

۹ .ودلایل بسیار دیگر

که لازم دیدم‌با این یادداشت قدمی بردارم و از نگرانیهای شما ارجمندان بکاهم و شما را به ادامه فعالیت ارزشمند و انسانی خود با قوت بیشتر ، ترغیب نمایم

اما عذر خواهم که باید بگویم خیلی هم خیالتان تخت نباشد.نگران باشید نه از بابت حذف فیزیک بیمه نامه بلکه از بابت تنگتر و تنگتر شدن صحنه‌رقابت این حرفه،نمایندگان‌محترمی که:

خود را وابسته به یک‌رشته بیمه ای نمایند
اطلاعات فنی خود را بروز ننمایند
بین خود و مشتریان اعتمادسازی نکنند
مشتری مداری را سرلوحه کار قرار ندهند
آموزش مستمر را جدی نگیرند
تمایز در ارائه خدمات به مشتریان نداشته باشند
منظم ، پیگیر و یادآور نباشند

ممکن است در این گردونه رقابت شدید و افزایش‌تعداد نمایندگان بیمه ، به مرور فعالیتشان کمرنگ تر شود لذا به همه شما عزیزان که بیدریغ به شما عشق می ورزم،توصیه میکنم بپذیرید، نمایندگی بیمه کارمندی نیست بلکه یک کسب و کار است. هم اوج دارد و هم افول و قرار نیست همه جوی باریکه داشته باشند.هرکه تلاش بیشتری نماید بهره بیشتری خواهد برد.دقیقا بر خلاف کارمندی که " دوغ و دوشاب" یکیست. بله حرفه شما ، یک کسب و کار زیبا است و مثل همه کسب و کارها ، تحت تاثیر عوامل محیط داخلی و خارجی خود می باشد

مدیر موفق یک کسب و کار ، همواره آمادگی واکنش سریع و حساب شده به تغییرات را دارد.‌اگر شما همکار عزیز نماینده از این دسته مدیران هستید ، هیچ جای نگرانی برای شما نیست . با تمام توان و قوا به حرفه ارزشمند ، انسانی و تاثیرگذار خود ببالید و از حرفه امنیت آفرین خود لذت ببرید.

با درود بر یکایک شما همکاران گرانقدرم در صنعت بیمه
سعید دهقانی
کارشناس شرکت سهامی بیمه ایران
مدرس کارآفرینی دانشکده مدیریت بوعلی سینا و کارشناس رسمی دادگستری درامور بیمه

خبر پیشنهادی

این مطلب را به اشتراک بگذارید