بیمه‌نامه چاپی در صورت درخواست در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌گیرد

بخشنامه جدید بیمه مرکزی؛

پس از صدور بخشنامه ای مبنی بر ارائه خدمات بیمه ای بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به شفاف سازی برخی از ابهامات موجود، اطلاع رسانی کرد.

به گزارش ریسک نیوزدر این اطلاعیه آمده است: تصمیم به ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه نامه مذکور نبوده و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد.
بر اساس همین گزارش واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) در شرکت های بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمه گذاران اقدام لازم را به عمل آورند.
بدیهی است با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در سیستم صدور، امکان هر گونه اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد و شرکت های بیمه علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمه گذاران موظفند نسخه چاپی بیمه نامه را نیز در اختیار آنان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. کارشناس ارشد بیمه می گوید

    اتفاقا شرکت های بیمه ای خصوصی می بایست زودتر از اینها فروش بیمه های انلاین و بدون واسطه را اجرایی می کردند. از نظر حقوقی نیازی به ارائه فیزیک بیمه نامه نیست . نسخه چاپی یا فیزیک بیمه نامه evidence of cover است و نبود آن دلیل بر فقدان پوشش بیمه ای نیست . با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات فروش آنلاین بیمه های استاندارد بویژه ثالث خودرو کاملا امری منطقی است . این موضوع به نفع بیمه گر و هم به نفع بیمه گذار است .فرض کنید فردی تصمیم به خرید بیمه نامه ثالث خارج از ساعت کاری را دارد . امکان خرید انلاین می تواند بسرعت پوشش بیمه ای مناسبی بدون واسطه برای وی فراهم اورد . این هیاهوها جنبه صنقی دارد و اتفاقا این افراد بدنبال منافع مردم نیستند و نمایندگان بدنبال کارمزد خود هستند. کاهش هزینه ها یکی از مزایای این طرح است . سهولت خرید مردم با مراجعه به سایت شرکت بیمه گر در هر ساعت از شبانه روز از طرفی میزان تخلفات نمایندگان بیمه هم بشدت کاهش خواهد یافت . اصولا از منظر حقوقی رابطه بین نماینده بیمه و شرکت بیمه رابطه وکیل و موکل است . شرکت بیمه با توجه به منافع خود تصمیم به فروش بدون واسطه می گیرد بطوریکه از کانال های مستقیم اقدام به فروش بیمه نامه نماید. متاسفانه در گذر زمان و به تدریج نمایندگان بیمه تبدیل به فروشنده بیمه ثالث شده اند و به نوعی به فروش این بیمه نامه اجباری استاندارد معتاد شده اند! حتی شرکت های بیمه هم در رقابتی ناشیانه خودروسازان را هم ثالث فروش کرده اند وخامت وضع تا حدی است که میلیاردها حق بیمه وصولی از مردم را به حساب بیمه گران واریز نمی کنند ! بیمه زیان ده ثالث چقدر سود برای شرکت های بیمه دارد که نمایندگانی هم بطور واسطه فروش بیمه قرار دهد. به هر صورت اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است و با پیشرفت فناوری بسیاری از مشاغل حذف خواهند شد با این وجود اجرای این طرح قدمی مهم در ارتقائ فرهنگ بیمه گری و مدیریت ریسک است

  2. قویدل خراسانی می گوید

    سایت شما حرفه ای عمل نمی کنند چرا که منعکس کننده نظرات متخصصین صنعت بیمه در موضوعات مورد بحث نمی باشد ،

  3. قویدل خراسانی می گوید

    مدیریتی در سایت ریسک نیوز وجود ندارد تا نظر مخاطبان بررسی و منعکس شود.

ارسال نظر

  +  71  =  74