افزایش شاخص کل بورس امروز ۹۹/۰۹/۰9

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 36 هزار و 427 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 36هزار و 427 واحد به رقم یک میلیون و 427 هزار و 199 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با افزایش 9305 واحد به رقم 410 هزار و 835 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 588 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 16.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون فقره معامله و به ارزش 16 هزار و 22 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم به این رقم اضافه کنیم که ارزش معاملات فرابورس به 5 هزار و 850 میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از 21 هزار و 872 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بوده که نشان از رشد شاخص‌ها دارد بگونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 2.6درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدم 2.3درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس امروز 2.1 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 3.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشته‌اند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نمادهای پر تراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران‌خودرو، شستا، فولاد مبارکه، بانک صادرات و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل 513 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 836 واحد رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 809 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 850 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و سنگ‌آهن گهرزمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پر تراکنش امروز شامل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، دامداری تلیسه نمونه، انرژی پیوندگستر پارس، دامپروری ملارد شیر، سرمایه‌گذاری پویا، لاستیک یزد و توسعه مسیر برق گیلان بوده‌اند.

با توجه به رشد شاخص بورس در هفته گذشته و هفته جاری ظاهرا روند رو به رشد بازار آغاز شده است و در عین حال که بسیاری از سهام به خاطر اصلاحات و ریزش شاخص در سه ماه گذشته ارزنده شده‌اند، اما در عین حال نباید این نکته را فراموش کرد که بازار بورس همراه با ریسک است و باید برای سرمایه‌گذاری در این بازار حتماً تحلیل شرکت‌ها تحقیق از کارشناسان و نیز تهیه استراتژی بلندمدت برای سرمایه‌گذار فراهم شود تا کمتر دچار زیان شوند.

از طرفی به گفته رئیس سازمان بورس آقای قالیباف کسانی که در بازار صبر کردند، پاداش صبر خود را با سود و افزایش قیمت سهام و در نتیجه افزایش بازدهی سرمایه گرفته‌اند.

بنابر این همواره تأکید شده است، از رفتار هیجانی در بازار سرمایه خودداری شود، از طرفی حتما سرمایه‌گذاری در بورس از محل پس‌انداز و با مشورت و تحقیق انجام شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  2  =