پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی به کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی در ۵ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس،"محمد طالبی" افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری بالغ بر 39 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شد که این مبلغ در حوزه‌های مختلف شامل بخش آب و خاک، آماده‌سازی زمین، احداث استخر، ایستگاه پمپاژ آب و احداث جاده بین مزارع بوده است.

وی افزود: بانک کشاورزی برای احداث زهکش بیش از 1614 میلیارد ریال، برای کشت دانه‌های روغنی حدود 2064 میلیارد ریال و برای کاشت گندم 1424 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

طالبی افزود: برای بخش باغداری حدود 1953 میلیارد ریال و برای زراعت به غیر از بخش دانه‌های روغنی و گندم در سایر بخش زراعت شامل برنج، چغندر قند، حبوبات، سویا، گلرنگ، جو، خربزه، زیره، ذرت و سیب‌زمینی 1585 میلیارد ریال و برای دامداری گاو شیری، گاو شیری سنتی، گاومیش، گوسفند داشتی، گاو پرواربندی و گوسفند پرواری 4174 میلیارد ریال به کشاورزان تسهیلات پرداخت شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی یادآور شد: برای مرغداری شامل انواع مرغ اجداد، اجداد گوشتی، تخم‌گذار، بوقلمون، اردک و بوقلمون گوشتی مبلغ 2710 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: در بخش شیلات ماهیان سردابی و گرمابی، ماهی زینتی و میگو 640 میلیارد ریال، برای احداث گلخانه 696 میلیارد ریال، برای جنگل و مرتع 29 میلیارد ریال، برای مکانیزاسیون کشاورزی 1875 میلیارد ریال و در زمینه صنایع مرتبط با کشاورزی 2177 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

طالبی یادآور شد: سال گذشته در 5 ماه نخست 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که امسال این رقم 25 درصد افزایش یافته است.

طالبی تاکید کرد: تسهیلات پرداخت شده در طرح توسعه کشاورزی تا 9 شهریور 91 در مجموع 10 هزار و 300 میلیارد ریال مشتمل بر 23 هزار و 800 طرح بوده که یا مصوب شده و یا به مرحله عقد قرارداد با بانک رسیده است.

وی گفت: طرح توسعه کشاورزی در استان‌های مختلف کشور و در زمینه فعالیت‌های گوناگون پرداخت شده که این طرح از نظر رشته‌ها 28 درصد در امور دام، 19 درصد در طیور، حدود 9 درصد در گلخانه، 2.4 درصد در صنایع کشاورزی، 8.7 درصد در مکانیزاسیون، 4.7 درصد در باغداری و 5.7 درصد در زراعت پرداخت شده است که از رقم 10 هزار میلیارد ریال حدود 4163 میلیارد ریال به مرحله عقد قرارداد، با بانک رسیده و جزء تسهیلات پرداختی بانک محسوب می‌شود.

طالبی افزود: این طرح‌ها در راستای معرفی ستادهای استانی و شهرستانی اجرا می‌شود و در 2 ماه از اجرای طرح توسعه کشاورزی در تیر و مرداد سال جاری حدود 4 هزار میلیارد ریال طرح به مرحله عقد قرارداد رسید.

طالبی در مورد اشتغال‌زایی طرح‌های توسعه کشاورزی گفت: بر اساس طرح‌های عقد قرارداد شده حدود 13 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد نرخ سود تسهیلات یادآور شد: نرخ سود تسهیلات پرداخت شده در بخش کشاورزی به طور میانگین به همه طرح‌ها 7 درصد است.

وی افزود: طرح توسعه کشاورزی از تلفیق منابع داخلی بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی تقریبا به صورت 50-50 درصد پرداخت می‌شود.

طالبی در مورد اصلاح روش‌های مصرف انرژی در راستای هدفمندی یارانه‌ها گفت: ‌برای اصلاح مصرف انرژی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و چاه‌های کشاورزی از طرف بانک کشاورزی بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

17  +    =  19