كتاب ریاضیات اكچوئریال برای بازنشستگی منتشر شد

کتاب «ریاضیات اکچوئریال برای بازنشستگی، مبانی و مفاهیم کاربردی در کسب‌و‌کار؛ از مرگ‌و‌میر تا ترازنامه» توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کتاب ریاضیات اکچوئریال برای بازنشستگی، نوشته دومینیک بکرز و ترجمه دکتر احمد صلاح‌نژاد قلعه‌جویی، از جمله کتب تخصصی در حوزه بیمه است که بر مبانی و مفاهیم ریاضیات بیم‌سنجی (اکچوئریال) در مدیریت کسب‌و‌کارِ بازنشستگی و تأمین مستمری به‌ویژه در صندوق‌های خصوصی متمرکز است.

کتاب حاضر مشتمل بر چهار فصل و به زبانی ساده برای تمامی علاقه‌مندان به درک بنیان‌های تأمین بازنشستگی در نظر گرفته شده است. فصل اول جداول مرگ‌و‌میر و تأثیر آن بر (حقوق) بازنشستگی، فصل دوم تنزیل، تأمین مالی و ذخیره‌گیری برای بازنشستگی، فصل سوم حقوق اعطایی (قطعی) برای برخورداری از مزایای بازنشستگی و فصل چهارم به توانگری، ترازنامه و بازنشستگی اختصاص یافته است.

محتوای کتاب حاضر بر پایه روش‌های اندازه‌گیری مرگ‌و‌میر، تأمین مالی، چارچوب اعطای مزایا و توانگری مالی و بررسی اثرات آن‌ها بر ترازنامه مؤسسات بازنشستگی می‌باشد و ارزیابی تعهدات و اعطای مزایای بازنشستگی با به‌کار گیری مستقیم جنبه‌های حقوقی و قانون بیمه در کشور بلژیک به طور ضمنی در آن مورد مطالعه قرار گرفته است.
علاقه‌مندان جهت ثبت سفارش و تهیه این کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، خیابان سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره 22073036 تماس حاصل نمایند.

 

 
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  68  =  78