روایت مدیر عامل بیمیتو از تاخیر در اخذ کارگزاری بر خط / زیر 24 ساعت خسارت پرداخت می کنیم

مدیرعامل بیمیتو در پاسخ به ریسک نیوز که در حالی سامانه پرداخت خسارت انلاین را راه اندازی کردیم که هنوز مجوز کارگزاری برخط را دریافت نکردید، گفت: ما کارهای آنلاین را خوب بلدیم ولی کارهای اداری و کاغذ بازی را چندان مسلط نیستیم اما مدارک خود را ارسال و در حال اخذ مجوز هستیم./ تیم لطیف رئیس هیات مدیره بیمیتو نیز عنوان کرد : هدف گذاری کرده ایم که در سال 1400 زیر 24 ساعت خسارت را پرداخت کنیم

به گزارش ریسک نیوز حامد ولی پوری، مدیر عامل بیمیتو ، تیم لطیف، رئیس هیات مدیره و ارس اناری عضو هیات مدیره بیمتیو در یک نشست خبری از پرداخت آنلاین خسارت بیمیتو رونمائی کردند.

حامد ولی پور، مدیر عامل بیمتو با اشاره به ارزیابی بیمیتو از وضعیت پرداخت خسارت در صنعت بیمه گفت: با ارزیابی های انجام شده متوجه شدیم 30 درصد مردم عامل خسارت را برای خرید بیمه نامه  اثر گذار می دانند و نیمی از مردم نیز تجربه دریافت خسارت داشتند که اغلب از روند ان ناراضی بودند و نارضایتی از عدد خسارت پرداختی بیشترین سهم را در نارضایتی بیمه گذاران دارا بود.

به گفته وی در ارزیابی دیگری مشخص شد ضعف دسترسی مردم به مراکز پرداخت خسارت به میزان 70 درصد در نارضایتی ها نقش دارد و 90 درصد بیمه گذاران نیز اطلاعی از فرایند پرداخت خسارت ندارند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم به این دغدغه ها پاسخ دهیم گفت: پرداخت خسارت انلاین را راه اندازی کردیم که بر اساس آن فرایند دریافت خسارت در سایت مشخص شده است ضمن اینکه فرایندهای کارشناسی ارزیابی خسارت را به ارزیابان خسارت که مستقل از شرکتهای بیمه هستند واگذار کردیم .

به گفته ولی پور سقفی برای پرداخت خسارت انلاین نداریم و نامحدود است.

تیم لطیف رئیس هیات مدیره بیمیتو نیز عنوان کرد : هدف گذاری کرده ایم که در سال 1400  زیر 24 ساعت خسارت را پرداخت کنیم.

در حاشیه این نشست ریسک نیوز با طرح این پرسش که ایا جهت ارزیابی خسارت با ارزیابان خسارت دارای مجوز قرارداد دارید، گفت: ارزیابان خسارت بیمه مرکزی هستند که دارای مجوز نهاد ناظر می باشند ضمن اینکه ما با شرکتها و کارشناسان مستقل طرف قرار داد هستیم.

ولی پور در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز که چرا بیمیتو مطابق مفاد ایین نامه 92/2 تا کنون از بیمه مرکزی جهت اخذ کارگزاری انلاین اقدام نکرده و جزو پنج استارت اول مجوز دار نبود در حالیکه بزرگترین استارت اپ بیمه ای محسوب می شود، اینگونه پاسخ داد که اتفاقا با دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جلسه ای داشتیم که به ایشان گفتم ما کارهای انلاین را خوب بلدیم ولی کارهای اداری و کاغذ بازی را چندان مسلط نیستیم و برایمان سخت است.

وی افزود: البته جهت اخذ مجوز اقدام کریم و بعداظهرها من در کلاس های انلاین بیمه مرکزی شرکت می کنم که با گذراندن این دوره ازمونی دارد که باید در ان شرکت کنم که فکر می کنم با توجه به اینکه مدارک لازم نیز برای بیمه مرکزی ارسال شده، پس از ان می توانیم مجوز را اخذ کنیم.

ولی پور اذعان داشت: بر خلاف اعلام برخی اخبار در رسانه ها که بیمیتو برای گرفتن مجوز کارگزاری برخط مقاومت می کند و نمی خواهند زیر مجموعه رگولاتور باشند؛ اما باید تاکید کنم ما مقاومتی نداریم و اتفاقا راغب هستیم این رسمیت را کسب کنیم که بتوانیم ارتباطات وب سرویسی خود را با سامانه های بیمه مرکزی برقرار کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز که با توجه به اینکه تراکنش بالایی دارید در نزد کدام سازمان تضمین دارید ، گفت: یک تیم امنیت اطلاعات در درون مجموعه خود داریم که می توانم ادعا کنم از بهترین های این حوزه هستند و همیشه تلاش کرده ایم برای ایجاد تراکنش ها از بالاترین استانداردهای امنیتی برای سامانه خود استفاده کنیم.

وی گفت:البته هیچ فضائی بدون ریسک نیست اما اطلاعات مالی و هویتی و فرایندهای مالی سیستم ما به صورت اتوماتیک از مشتری دریافت و به شرکت بیمه واریز می شود در خصوص امنیت اطلاعت هم از بهترین استانداردها استفاده کردیم.

تیم لطیف رئیس هیات مدیره نیز گفت: اولا ما دارای مجوز وزارت ارشاد هستیم و اینماد داریم از طرفی با بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه روابط و تعامل بسیاری خوبی داریم و به زودی هم مجوز کارگزاری برخط می گیریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  −    =  26