بهترین لپ تاپ‌ های سال ۲۰۲۱

در این گزارش با برترین لپ‌ تاپ‌های موجود در بازار با کاربری‌های مختلف آشنا شوید.

خرید یک لپ تاپ بد ناراحت کننده است، اما آنچه لپ تاپ خوب را از بد جدا می‌کند، نحوه تعادل آن‌ها در قدرت، کارایی، قابلیت حمل و راحتی است. لپ تاپ  خوب باید دارای یک صفحه کلید و صفحه شگفت انگیز خارق العاده باشد که این دو بزرگترین دلیل انتخاب لپ تاپ به جای تلفن هوشمند یا تبلت است. لپ تاپ باید نمایشگر  خوب و راحت برای چشم، روشن داشته باشد. باید برای اکثر موارد از جمله ویرایش فشرده فیلم و بازی‌های پیشرفته به اندازه کافی قدرتمند باشد. حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر آسان باشد و بتواند بدون نیاز به برق در تمام طول روز دوام داشته باشد.

در ادامه ۱۵ مدل از بهترین لپ تاپ‌هایی که معرفی شده اند و می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها انتخاب کنید:

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱. بهترین لپ تاپ سال ۲۰۲۱: MacBook Air معرفی شده اواخر سال ۲۰۲۰

این لپ تاپ که اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد، مجهز به پردازنده Apple M 1 است که بهترین لپ تاپی است که می‌توانید خریداری کنید. قیمت مدل پایه که شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است، از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. از نظر ظاهری، این لپ تاپ اشتراک‌های زیادی از جمله صفحه نمایش همان ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰، Touch ID، وب کم 720 p، حسگر اثر انگشت و صفحه کلید قیچی با MacBook Air مجهز به Intel که اپل در اوایل سال جاری معرفی کرد، دارد.

اما پردازنده جدید در اینجا نقطه قوت است. این لپ تاپ کار‌های سنگین ویرایش عکس و فیلم را برطرف کرده است. همچنین می‌توانست Shadow of the Tomb Raider را بسیار خوب اجرا کند، که برای گرافیک‌های یکپارچه کاملاً مشهور است. یکی از مزایای پردازنده M1 این است که MacBook Air را قادر می‌سازد تا برنامه‌های آیفون و آیپد را بطور طبیعی در macOS اجرا کند.

به طور کلی، هیچ دلیلی وجود ندارد که مشتری با استفاده عمومی نباید MacBook Air را در نظر بگیرد. این دستگاهی قابل اعتماد با عملکرد عالی و همچنین برتری در کیفیت ساخت است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۲. بهترین لپ تاپ ویندوز: HP Spectre x360 14

نام بردن از حتی یک شکایت درباره Spectre x 360، 14 کار سختی است. این مدل یک لپ تاپ زیبا و بی نظیر با ساختاری محکم و ظاهری زیبا و احساسی است. اما Specter x 360، 14 فقط زیبا نیست: استفاده از آن به عنوان یک لپ تاپ برای کار روزانه نیز لذت‌بخش است. جدیدترین پردازنده‌های 11 th Gen اینتل و گرافیک یکپارچه Iris Xe عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند که هیچ کندی در کار ندارد و باتری آن ۱۰ ساعت عمر می‌کند.

در بخش خارجی، Spectre شامل یک نمایشگر جادار ۳: ۲ است و اگر وضوح تصویر FHD برای شما مناسب نیست، گزینه‌های OLED و ۱۰۰۰ نیت نیز وجود دارد. حتی یک قلم بسته بندی شده وجود دارد که به صورت مغناطیسی به کنار Spectre متصل می‌شود که اگر بخواهید از دستگاه به عنوان تبلت استفاده کنید، مفید است. تقریباً از جنبه‌های دیگر این لپ تاپ، از صفحه کلید راحت و صفحه لمسی نرم آن گرفته تا صدای بیس و انتخاب درگاه عملی، رقیبی برای بهترین لپ تاپ‌های بازار است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۳. بهترین لپ تاپ ارزان قیمت که می‌توانید خریداری کنید: HP Envy x360 (2020)

برای تهیه لپ تاپی با ظاهر و کیفیت عالی نیازی به صرف ۱۰۰۰ دلار ندارید. HP Envy x 360، ۲۰۲۰ بهترین لپ تاپ ارزان قیمتی است که به لطف ساخت محکم و جمع و جور، طراحی شیک قابل تبدیل و عملکرد عالی می‌توانید بخرید.

بخشی از آنچه Envy را بسیار مطرح می‌کند این است که HP چندین عنصر از پرچمدار عالی خود در سال ۲۰۱۹ را به Spectre x 360 منتقل کرده، از جمله شاسی سبک و صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه، صفحه لمسی که از قلم HP MP ۲.۰ پشتیبانی می‌کند؛ و اگر بخواهید می‌توانید یک صفحه ۳۰۰ نیت، ۴۰۰ نیت یا ۱۰۰۰ نیت را انتخاب کنید، همچنین HP یک سری کلید میانبر مناسب از جمله سوئیچ‌های میکروفون و وب کم را به صفحه کلید اضافه کرده است.

اما جالب‌ترین ویژگی در داخل این لپ تاپ است: Envy x 360 جدید از سری Ryzen 4000 AMD پشتیبانی می‌کند. گرافیک Radeon یکپارچه AMD عملکرد خوبی در بازی ارائه می‌دهد.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۴. بهترین MacBook Pro برای کار‌های روزمره: MacBook Pro 13 (late 2020)

اگر به دنبال خرید M1 MacBook برای کار‌های سنگین‌تر هستید، می‌توانید MacBook Pro را بررسی کنید. قیمت این لپ تاپ از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود که ۳۰۰ دلار بیشتر از MacBook Air است.

این لپ تاپ دارای طراحی و ظاهر کمی متفاوت از Air و همچنین چند ویژگی اضافی مانند Touch Bar است. اما این دو پردازنده یکسانی دارند. تفاوت اصلی این است که Pro دارای یک فن است، به این معنی که می‌تواند کار‌های سنگین را برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به فشار آوردن به خود انجام دهد.

این مدل توانست از آزمایشات سنگین Premiere Pro سربلند بیرون بیاید و در بعضی مواقع افت نکرد. همچنین Pro در یک حلقه ۳۰ دقیقه‌ای Cinebench R 23 به نمره قابل توجهی بالاتر از Air دست یافت.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۵. یک لپ تاپ عالی ۲ در ۱: Dell XPS 13 2-in-1

اگر به دنبال یک لپ تاپ قابل تبدیل هستید که همه کار‌ها را به درستی انجام دهد، ما جدیدترین XPS ۱۳، ۲ در 1 Dell را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ تاپ از یک شاسی محکم و خوش ساخت، یک نمایشگر لمسی تقریباً بدون حاشیه ۱۶:۱۰ و جدیدترین پردازنده‌های 11 th Gen اینتل برخوردار است.

مدل پایه با قیمت ۱۰۹۹ دلار شامل Core i 3-1154 G 4، ۸ گیگابایت رم، نمایشگر ۱۹۲۰، ۱۲۰۰، ۱۲۰۰ و SSD 256 گیگابایتی است که می‌توان آن را تا یک صفحه نمایش ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰، Core i 7-1165 G 7، 32 گیگابایت RAM و یک ترابایت SSD شخصی سازی کرد. شما می‌توانید ۵۰ دلار اضافی برای یک مدل سفید و ۶۰ دلار برای ارتقا به ویندوز ۱۰ پرو پرداخت کنید.

دل از مدل سال گذشته تاکنون چند تغییر جزئی در تغییر ۲ در ۱ ایجاد کرده است. وب کم اکنون از Windows Hello پشتیبانی می‌کند و حافظه RAM و microSD نیز ارتقا یافته اند. اما خبر هیجان انگیز تراشه جدید و به ویژه گرافیک یکپارچه جدید اینتل است. XPS 13، ۲ در ۱ عملکرد بهتری نسبت به هر لپ تاپ نسل ۱۰ با iGPU در آزمایش Adobe Premiere Pro داشت و حتی می‌توانید روی این مورد برخی از بازی‌ها را انجام دهید.

البته این مدل خیلی هم کامل نیست و انتخاب پورت محدود است (طبق معمول در مدل‌های مدرن XPS) و صفحه کلید کمی مسطح است. اما به طور کلی، ۲ در ۱ در اصول کیفیت ساخت، صفحه نمایش، عملکرد و عمر باتری بسیار عالی عمل می‌کند.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۶. بهترین تاشو ویندوز که می‌توانید خریداری کنید: Dell XPS 13 (late 2020)

این مدل یک لپ تاپ جمع و جور و قابل اعتماد است. شاسی زیبا، نمایشگر عالی ۱۶:۱۰ و عملکرد عالی آن را به گزینه‌ای عالی برای کاربران با کاربرد عمومی تبدیل کرده است. این مدل اواخر ۲۰۲۰ با پردازنده‌های جدید Tiger Lake اینتل، از Core i 3-1154 G 4 گرفته تا Core i 7-1165 G 7 ارائه شد. قیمت آن از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، بنابراین کمی ارزان‌تر از ۲ در ۱ است.

این لپ تاپ مدل i7 کار‌های عادی را بدون هیچ کندی و گرما انجام داد و این عملکرد بسیار خوبی داشت و به راحتی ۱۰ نسل قبلی خود را در زمینه بازی و کار رسانه‌ای شکست داد. این عملکرد به خوبی XPS 13، 2 در ۱ انجام نشد، به همین دلیل این مدل در این لیست در رتبه بالاتری قرار دارد. اما اگر ظاهر و ظاهر XPS 13 را می‌پسندید و مدل تاشو را ترجیح می‌دهید (یا به کیبورد bouncier احتیاج دارید)، این XPS هنوز یک گزینه عالی است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۷. بهترین لپ تاپ مخصوص بازی: ایسوس ROG Zephyrus G 14

این مدل یک لپ تاپ مخصوص بازی فوق العاده قدرتمند با قیمت پایین نسبت به نوت بوک‌های دیگر با سخت افزار مشابه است. این مدل با یک پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2060 Max-Q و یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز مجهز شده و می‌تواند بدون مشکل بازی‌های پرمخاطب را در بالاترین تنظیمات خود اجرا کند. همچنین برای چنین لپ تاپ قدرتمندی که وزن آن کمی بیش از ۳.۵ پوند است، کاملاً سبک است. عمر باتری آن نیز چشمگیر است و تقریبا ۹ ساعت عمر می‌کند.

این لپ تاپ همچنین یک دفترچه یادداشت عالی برای تجارت و چند وظیفه روزمره با طراحی یکپارچه است. به علاوه، صفحه کلید و صفحه لمسی به اندازه کافی استثنایی و ساکت هستند که باعث ناراحتی دیگران نمی‌شوند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید از لپ تاپ خود برای کنفرانس‌های ویدیویی استفاده کنید، G 14 گزینه مناسبی نخواهد بود، زیرا وب کم ندارد.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۸. یک انتخاب عالی برای کاربران قدرتمند: MacBook Pro (16-inch, 2019)

این لپ تاپ ۱۶ اینچی بهترین لپ تاپ اپل برای کاربران است. اپل با بزرگترین شکایاتی که مردم در طول تاریخ از MacBook Pro داشته اند رسیدگی کرده است، و اگر بتواند قیمت آن را کاهش دهد، چیز دیگری برای شکایت وجود ندارد. از همه مهمتر، صفحه کلید این مدل بسیار خوب است. کلید‌ها یک میلی متری هستند و گرچه تجربه تایپ کردن استثنایی نیست، اما نسبتاً ساکت است.

این MacBook همچنین دارای بهترین صدایی است که در لپ تاپ پیدا خواهید کرد. اپل سه بلندگو را در هر طرف قرار داده، از جمله دو ووفر. نتیجه صوتی متعادل با صدای باس و جداسازی استریو عالی است. برای کسانی که به لپ تاپی نیاز دارند که بتواند از طریق ویرایش ویدئو کار خود را پیش ببرند، MacBook Pro 16 اینچی بهترین انتخاب است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۹. بهترین لپ تاپ تجاری: HP Elite Dragonfly

اگر مشغول تجارت هستید و هزینه خرید لپ تاپ برای شما یا شرکت شما مشکلی نیست، بهترین انتخاب HP Elite Dragonfly است. مدل ۲۰۲۰ اولین Dragonfly است که از فناوری فوق العاده ایمن HP SureView Reflect بهره می‌برد که صفحه را رنگی می‌کند تا دیگران نتوانند ببینند شما در حال چه کاری هستید.

لپ تاپ Dragonfly همچنین اولین لپ تاپی است که شامل ردیاب داخلی است. این بدان معناست که اگر دستگاه را گم کنید، می‌توانید با استفاده از برنامه تلفن هوشمند Tile اگر در محدوده بلوتوث باشد یا با استفاده از شبکه جستجوی جمعیت Tile آن را در هر کجای دنیاپیدا کنید. ردیاب می‌تواند برای مدت زمان محدودی حتی در صورت خاموش بودن لپ تاپ کار کند.

تقریباً هر چیز دیگری در مورد Dragonfly خوب است. این لپ تاپ از بهترین عمر باتری برخوردار است و بیش از ۱۱ ساعت بدون نیاز به اتصال به برق کار می‌کند و همچنین طراحی زیبا و خیره کننده ۲ در ۱ و یک صفحه کلید استثنایی دارد و به علاوه، این لپ تاپ از مواد پایدار یعنی پلاستیک‌های اقیانوس و DVD بازیافت شده ساخته شده است.

این مدل لپ تاپی گران است و لپ تاپ‌های تجاری ارزان تری نیز وجود دارند که به خوبی با نیاز اکثر متخصصان مطابقت دارند. اما اگر به دنبال بهترین بهترین‌ها هستید، برنده بدون ابهام Dragonfly است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۰. بهترین لپ تاپ ارزان قیمت برای بچه‌ها: Lenovo Chromebook Duet

این مدل یک لپ تاپ قابل تبدیل عالی برای بچه‌ها یا کسی است که می‌خواهد یک درایور ثانویه قابل اعتماد برای پشتیبانی از فایل‌ها و بازی‌ها داشته باشد. این یک دستگاه زیبا و خوش ساخت ۱۰ اینچی است که دارای صفحه کلید قابل جدا شدن و پایه است.

لپ تاپ Duet مدل سفارشی ساز برای داخل منزل است و فقط ۲.۰۳ پوند وزن و بیش از ۱۱ ساعت عمر باتری دارد. پردازنده MediaTek آن برای کار‌های زیادی طراحی نشده، اما برای گشتن در اینترنت، تماشای فیلم و سریال یا بازی‌های اندرویدی بسیار خوب است و حتی ویرایش عکس را نیز به خوبی مدیریت می‌کند. Duet همچنین از یک حالت تبلت جدید برای سیستم عامل Chrome برخوردار است، که از سیستم هدایت حرکتی مبتنی بر Android و طرح منحصر به فرد Chrome برای استفاده از تبلت پشتیبانی می‌کند.

این مدل به دلیل قیمت پایین یک انتخاب خوب است و اگر بودجه محدودی داشته باشید Chromebook بهترین مدلی است که می‌توانید بخرید.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۱. یک لپ تاپ با بهره وری شیک و قدرتمند: Razer Book 13

برند Razer بیشتر با لپ تاپ‌های گیمینگ شناخته شده، اما این شرکت با Razer Book 13 در فضای کسب و کار و فضای تولیدی بسیار سر و صدا ایجاد می‌کند، با ضخامت ۶ اینچ و ۳.۰۹ پوند، Book ۱۳ یک لپ تاپ کاری محکم است که از آلومینیوم ساخته شده است. این لپتاپ یک پورت خوب شامل Thunderbolt 4، USB-A، HDMI 2.0 و یک اسلات microSD دارد و یکی از معدود لپ تاپ‌های غیر بازی است که با صفحه کلید RGB برای هر کلید ارائه می‌شود.

در قسمت داخلی، این لپ تاپ چشمگیرتر است. تراشه قدرتمند آن در آزمایش Premiere Pro بهتر از هر لپ تاپ دیگری با سیستم عامل ویندوز عمل کرد و گرچه Book 13 یک لپ تاپ مخصوص بازی نیست، اما بهترین عملکرد بازی را نیز ارائه می‌دهد وحتی می‌تواند Shadow of the Tomb Raider را با سرعت بیش از ۳۰ فریم در ثانیه اجرا کند. اگرچه قیمت بالای Razer Book 13 به این معنی است که برای همه ایده آل نخواهد بود، اما هنوز هم یک لپ تاپ برجسته است که ترکیبی از یک شاسی با کیفیت بالا و عملکرد بهره وری قدرتمند است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۲. بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ۱۷ اینچی: Razer Blade Pro 17

اگر یک لپ تاپ ۱۷ اینچی می‌خواهید که بتواند نرخ فریم قابل پخش را از پرطرفدارترین بازی‌های امروزی خارج کند، این مدل بهترین انتخاب برای شماست. در حالی که Blade Pro 17 برخی از قطعات جایگزین دسک تاپ را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما با طراحی کم حجم و جذاب که علامت تجاری Razer Blade است، این مورد را جبران می‌کند.

با کمی بیش از شش پوند وزن، جا به جایی و کار با این مدل ۱۷ اینچی کار چندان دشواری نیست. این لپ تاپ به یک GPU RTX (حداکثر Nvidia’s 2080 Super Max-Q) یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (Intel’s Core i 7-10875 H) و یک صفحه نمایش ۳۰۰ هرتز یا یک صفحه لمسی ۱۲۰ هرتز مجهز است. حتی یک صفحه کلید RGB با جلوه‌های رنگی متناسب برای بازی نیز دارد.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۳. بهترین Chromebook: ایسر Chromebook Spin 713

برای دانش آموزان یا دانشجویان یا هر کس دیگری که به دستگاه قابل حمل و مقرون به صرفه‌ای نیاز دارد، Chromebook می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگرچه ارزانترین مدل موجود نیست، اما Acer’s Chromebook Spin 713 عملکردی درجه یک و ارزان‌تر از بسیاری از Chromebook‌های رقیب (و سایر لپ تاپ ها) ارائه می‌دهد. این مدل می‌تواند به Core i 3، Core i5 یا Core i7 مجهز شود. مدل i5 آزمایش شده، کار‌های سنگین چند وظیفه‌ای را بدون هیچ کندی، گرما یا سر و صدا انجام داد. دوام باتری تمام روز، صفحه کلید عالی و انتخاب پورت زیاد را که شامل HDMI در اندازه کامل است را نیز به این گزینه عالی اضافه کنید.

اما جایی که ۷۱۳ واقعاً می‌درخشد، نمایشگر آن است. ۳: ۲ فضای اضافی برای انجام چند وظیفه راحت به شما می‌دهد و صفحه واضح یک تصویر بسیار عالی ارائه می‌دهد. بین عملکرد برجسته، لوازم جانبی و قابل حمل بودن، این واقعاً Chromebook است که می‌توان آن را شکست داد.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۴. یک لپ تاپ عالی برای کار‌های خلاقانه: Gigabyte Aero 15

این مدل یک لپ تاپ خوش رنگ و قدرتمند برای حرفه ای‌های خلاق است. این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی یک صفحه نمایش OLED روشن را با پردازنده هشت هسته‌ای i 7-10875 H و پردازنده گرافیکی Geforce RTX 2070 Super Max-Q Nvidia ارائه می‌کند. همچنین دارای یک لیست خوب از درگاه‌ها، از جمله اسلات کارت SD کامل است، بنابراین شما می‌توانید انواع پروژکتور‌ها، مانیتور‌ها و سایر تجهیزات را بدون مشکل به آن وصل کنید. همچنین دریافتیم که این مدل قادر به اجرای بازی‌های پرمخاطب در بالاترین تنظیمات با نرخ فریم قابل قبول است و ویدئوی 4K را به سرعت سایر لپ تاپ‌هایی که آزمایش شده، پخش می‌کند.

این یک مدل گران قیمت است و اگر فقط می‌خواهید بازی کنید، احتمالاً ارزش آن را ندارد که برای یک صفحه OLED هزینه کنید. اما اگر به ترکیبی از وضوح بالا و مشخصات پرقدرت نیاز دارید، Aero 15 مناسب شما است.

بهترین لپ تاپ های سال 2021 / 15 پیشنهاد عالی برای خرید لپ تاپ

۱۵. بهترین لپ تاپ برای ویرایش فیلم: Dell XPS 15 (2020)

می‌توانید XPS 15 را با پردازنده هشت هسته‌ای Core i 7، گرافیک Nvidia’s GTX 1650 Ti و صفحه لمسی ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکربندی کنید. این مشخصات برای اکثر افراد و کاربران معمولی زیاد است، اما برای هر کسی که نیاز به ویرایش ویدیو یا انجام کار‌های خلاقانه سنگین دیگری با Adobe Premiere دارد ایده آل است.

این مدل یک دستگاه بازی جدی نیست، اما GTX 1650۰ Ti می‌تواند در انجام کار‌های خلاقانه کمک کند. این لپ تاپ فقط در مدت چهار و نیم دقیقه توانست یک ویدیوی پنج دقیقه‌ای و ۳۳ ثانیه‌ای را در Adobe Premiere Pro تدوین کند که سریع‌تر از MacBook Pro 16 اینچی است. اگر به دنبال یک لپ تاپ جذاب ویندوزی هستید که انرژی مناسبی را تأمین کند، این مورد مناسب شما است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  2  =