دلار در نقطه تعادل جدید

دنیای اقتصاد – روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز و طلا متوقف شد. پس از اعلام اجرایی شدن توافق ژنو، قیمت‌ها در بازار ارز با شتاب بیشتری نزول کرد. بازار سکه نیز گرچه کماکان در وضعیت رکود قرار دارد، اما به‌دلیل افت ارزش دلار با افت قیمت روبه‌رو شد

به گزارش ریسک نیوز، فعالان بازار معتقدند، نقطه تعادل دلار در سطح 2 هزار 900 تومان قرار دارد و با افت از این سطح میزان، تقاضا به‌خصوص در بخش حواله‌های ارزی افزایش می‌یابد. افزایش تقاضا در این بخش تبدیل به محرکی برای بازگشت قیمت به سطح قبلی می‌شود. درمجموع برخی فعالان بازار، سطح کنونی را نقطه تعادلی جدید برای دلار توصیف می‌کنند. گروه اندکی نیز اقدام دبیرکل سازمان ملل در بازپس‌گیری دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو دو (نشست بین‌المللی برای حل بحران سوریه) را در این جابه‌جایی قیمتی تاثیرگذار می‌دانند. البته اکثر فعالان معتقدند بازار با توجه به اتفاقات مثبت اخیر دارای ذهنیت مثبتی به آینده است و این عوامل اقتصادی هستند که تعیین‌کننده موقعیت قیمتی بازار در روزهای پیش‌رو هستند. رفتار بانک مرکزی نیز از چهارشنبه هفته گذشته با یک شیب بسیار ملایم، قیمت رسمی دلار را تا روز یکشنبه افزایش داد؛ اما این روند در روز گذشته متوقف شد و این بانک ارزش رسمی دلار را کمی کاهش داد.
 

تعدیل قیمت‌ها در بازار
گروه بازار پول- روند کاهشی نرخ دلار و یورو که طی دو روز کاری اول هفته جاری با شدت نسبتا زیادی شروع شده بود، دیروز متوقف شد و بازار تغییرات رخ داده را قدری تعدیل کرد. طی روزهای اخیر، به‌طور کلی یورو در مقابل دلار تضعیف شده بود. بر همین اساس نیز افت قیمت یورو، به اندازه دلار تعدیل نشد و در مجموع از ابتدای هفته تا دیروز یورو کاهش بیشتری را متحمل شد. به هر روی روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است. به‌علاوه روند نزولی قیمت سکه دیروز متوقف شد؛ ولی بازار فلز زرد رنگ در داخل کشور هنوز با رکود مواجه است. طلای جهانی نیز دیروز را با افت محدود قیمت شروع کرده و به آمار اقتصادی بخش مسکن و بازار کار آمریکا که در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد، نظر دارد.
بازار ارز داخلی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  28