قیمت طلا باز هم کاهش یافت

قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی در هفته جاری به دلیل احتمال تعدیل مجدد برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا که تقاضا برای این فلز گرانبها را کمتر کرده، کاهش یافت.

به گزارش ریسک نیوز، از ایسنا قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی در هفته جاری به دلیل احتمال تعدیل مجدد برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا که تقاضا برای این فلز گرانبها را کمتر کرده، کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1253 دلار رسید. طلا در بازار کامکس نیویورک نیز به همین قیمت معامله شد. این فلز گرانبها از ابتدای هفته جاری تاکنون 1.2 درصد کاهش قیمت داشته است.

طلا برای تحویل در فوریه در معاملات بعدازظهر سه شنبه بازار کامکس نیویورک 12.60 دلار یا یک درصد کاهش قیمت یافته بود و 1250 دلار در هر اونس معامله شده بود. این بزرگ‌ترین کاهش یک روزه قیمت طلا از 19 دسامبر سال 2013 به این سو بود.

بر اساس گزارش رویترز، در شرایطی که سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا هستند، تقاضا برای طلا به عنوان پناه مطمئن سرمایه کاهش یافته است. از سوی دیگر بازارهای سهام پس از اقدام بانک مرکزی ترکیه در افزایش نرخ‌های بهره که نگرانی‌ها نسبت به بازارهای نوظهور را فرونشاند، صعود کردند و تقاضا برای طلا کاهش بیشتری پیدا کرد. طلا معمولا خلاف جهت سهام حرکت می‌کند و دارایی جایگزین برای دارایی‌های ریسک داری مانند سهام شناخته می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

48  −  38  =