بیمه ای که زندگی شما را حفظ می کند

بیمه و داشتن گواهینامه موتورسیکلت ضامن امنیت و سلامت فردی تمامی شهروندان جهان است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  صنعت بیمه ، در آخرین تحقیق انجام شده توسط سازمان های ایمنی در آمریکا آمده است که 36 درصد از تصادفات رانندگی برای موتورسوارانی روی می دهد که گواهینامه ندارند.

همانطور که بسیار گفته شده است، داشتن گواهینامه و بیمه نامه موتورسیکلت یکی از مهمترین موارد برای حفظ سلامت و ایمنی فردی است. در این تحقیق که در ایالت ویسکنسین آمریکا انجام شده همچنین آمده است که هرساله بر میزان موتورسوارانی که در تصادفات کشته می شوند، افزوده می شود. این در حالی است که 40 درصد تصادفات برای موتورسوارانی اتفاق می افتند که از مهارت کافی برخوردار نیستند و در آزمون های لازم، نمره قبولی دریافت نکرده اند.

به گفته کارشناسان، این آمارها ضرورت استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه و ترمز مناسب و همچنین بیمه نامه ای معتبر را افزایش می دهد چراکه نخستین اشتباه می تواند به قیمت آخرین اشتباه تمام شود.

در حال حاضر، بیمه موتورسیکلت در اکثر کشورهای جهان معمولا جراحات و خسارت های را تحت پوشش قرار می دهند که داشتن گواهینامه مانع از روی دادن آن نمی شد. به همین دلیل، کسب مجوزهای لازم برای رانندن موتورسیکلت تقریبا در تمامی جهان از شروط اصلی است.

این تحقیق همچنین تاکید می کند، بیش از یک سوم تصادفات جاده ای که منجر به مرگ صدها نفر می شود، زمانی روی می دهد که فرد راکب آموزش ندیده و تجربه کافی نیز ندارد.

در این گزارش آمده است که سال های 2007 و 2012 میلادی در یک دهه اخیر بدترین سال ها برای موتورسوارانی بوده است که گواهینامه نداشته اند. در این دو سال به ترتیب 47 و 43 درصد از کسانی که در تصادفات کشته شدند را موتورسواران تشکیل می دادند. 

"گرگ یاتزر" مدیر برنامه های ایمنی سازمان ویسکنسین، در این باره گفت: هر ساله افراد زیادی بدون داشتن گواهینامه موتورسواری می کنند بنابراین داشتن بیمه نامه مناسب بسیار ضروری است. این تنها مسیری است که می توان مانع از بروز خسارت های مالی فراوان شد.

او ادامه می دهد: کشورها باید مقرارت سختی را حاکم کنند چرا که اینگونه حوادث، نه تنها تهدیدی جدی برای راکب است بلکه امنیت عابران پیاده را نیز به شدت به خطر می اندازد. در حال حاضر حتی کشورهای اروپایی و آمریکا نتوانسته اند تمامی موتورسواران را متقاعد کنند که بدون داشتن گواهینامه و بیمه نامه در خیابان ها تردد نکنند.

این کارشناس در ادامه افزود: متاسفانه جوانان بیشتر از هر قشری علاقه مند به استفاده از موتورسیکلت هستند و آنان کمتر از بزرگسالان به نکات ایمنی توجه می کنند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حوادث جاده ای و ترافیکی سالانه جان یک میلیون 240 هزار نفر را در جهان می گیرد و 20 تا 50 میلیون نفر مجروح و معلول برجای می گذارد و نیمی از قربانیان نیز عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران بوده اند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  5  =  12