هجوم شرکت های چندملیتی به بازار ۴ کشور آسیایی

بیشترین مزیتی که کارمندان از طریق کارفرمایان خود در این چهار کشور آسیایی کسب می کنند،‌ خرید بیمه عمر است؛ چراکه به طور معمول برنامه های امنیت اجتماعی هزینه های پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از صنعت بیمه یک کارگزار بزرگ بین المللی گزارشی درباره چشم انداز رشد بیمه در چند کشور آسیایی منتشر کرده است.

 "مارش اند مک لنان" در این گزارش با بررسی آینده صنعت بیمه در تایلند، اندونزی، مالزی و ویتنام نوشته است که این کشورها با خطرات بیشماری از جمله هجوم تجار چندملیتی مواجه هستند.

در این گزارش آمده است که مرکز منطقه ای تجاری مارش در سنگاپور در آستانه پذیرایی از چند شرکت چندملیتی و خارجی است؛ هرچند این حضور  فرصت های را در اختیار بازار این کشور می دهد اما از سوی دیگر تهدیدی برای شرکت های محلی به شمار می آید. 

این مرکز تجاری مارش، 12 کشور از جمله تایلند را تحت پوشش می دهد. از همین رو، مارش بر این باور است که بازار تایلند رشد سریعتری خواهد داشت چراکه سرمایه گذاری و تاسیس اتحادیه اقتصادی آ.سه.آن به رشد اقتصادی بانکوک بسیار کمک کرده است.

کارگزار بیمه، شرکت یا موسسه‌ ای است که در مقابل دریافت کارمزد از شرکت بیمه ‌گر، واسطه انجام معاملات بیمه، بین بیمه‌ گذار و بیمه ‌گر بوده و فعالیت آن، منحصر به ارائه خدمات بیمه‌ ای است. بزرگترین کارگزاران بیمه در جهان، عبارتند از "ای ‌او ان"، "مارش اند مک ‌لنان" و "ویلیس گروپ هولدینگ".

طبق این گزرش، بیشترین مزیتی که کارمندان از طریق کارفرمایان خود در این چهار کشور آسیایی کسب می کنند،‌ خرید بیمه عمر است؛ چراکه به طور معمول برنامه های امنیت اجتماعی هزینه های پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند. اما از سوی دیگر، کارمندان انتظار دارند که مزایای بیشتری برای آنان در نظر گرفته شود از جمله تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های مانند عمل های جراحی،‌ دندانپزشکی و دیگر بیماری های خاص.

اکنون انتظار می رود، بازار بیمه عمر در کشورهای نوظهور آسیایی رشدی 9.8 درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کند؛ این رقم دو برابر رقمی است که برای بازاهای توسعه یافته و چهار برابر بیشتر از رشدی است که برای کشورهای صنعتی در این قاره پیش بینی شده است. اقتصاد آسیا فرصت خوبی را در اختیار شرکت ها قرار داده است. در حال حاضر ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در اختیار کشورهای آسیایی است. این قاره همچنین در سال ۲۰۱۲، ۵۹.۲ درصد جمعیت کل جهان را در خود جای داده است.

مارش اند مک لنان، یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه ارائه خدمات حرفه ای،‌ مدیریت ریسک و بیمه فعالیت می کند. مرکز این شرکت در نیویورک واقع شده است. طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت چندملیتی در سال 2012 میلادی حدود 54 هزار کارمند داشت و میزان درآمد سالانه آن 11.9 میلیارد دلار بوده است. مارش اند مک لنان در سال 2013 در فهرست هفته نامه "فورچون"  رتبه 228 شرکت های برتر جهان و پنجمین شرکت برتر ایالات متحده آمریکا را به دست آورده است.

این شرکت در سال 1905 توسط "هنری مارش" در ایالت شیکاگو تاسیس شد و یک سال پس از آن تغییر نام داد. مارش اند مک لنان در جهان بیشتر به دلیل ارائه خدمات مشاوره ای در صنعت بیمه مشهور است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  28