روسای شرکت های بیمه خاورمیانه به همکاران جهانی خود پیوستن

66 مدیرعامل شرکت های بیمه با امضای بیانیه ای برای مقابله با تغییرات جوی هم گام شدند.

بر اساس این گزارش  دو تن از مدیران ارشد اجرایی شرکت های بیمه عادی و اتکایی خاورمیانه بیانیه ای را امضا کردند که پیش از این، دیگر مدیران جهانی آن را تایید کرده بودند.

طبق این گزارش، این امضا تاییدی بر بیانیه ای بود که پیش از این در انجمن ژنو برای مقابله جهانی با  تهدیدهای آب و هوایی منتشر شده بود. این بیانیه را 64 تن از مدیران عامل شرکت های بیمه که در جهان حرف نخست را می زنند، ‌ارائه و تصویب کرده بودند. این بیانیه در حقیقت اصولی را پیشنهاد می دهد که بر اساس آن جهان می توانند با خطرات مربوط به تغییرات آب و هوایی مبارزه کند.

طبق این گزارش، "فادی ابونهال" مدیرعامل شرکت "تراست ری" و "خلیفه السبویی" رئیس و مدیر اجرایی گروه QIC جزو نخستین افرادی در خاورمیانه هستند که با دیگر مدیران ارشد در جهان هم گام شده اند.

در بیانیه انجمن ژنو آمده بود که "بیانیه خطرات آب و هوایی" اصولی را مهیا می کند که مسیر اولویت ها را برای مقابله با خطرات آب و هوایی در آینده تغییر می دهد و بعد از آن بیمه گران بین المللی بر اساس آن عمل خواهند کرد.

این بیانیه منابعی را در اختیار سیاستگذاران،‌ سازمان های غیردولتی،‌ مشتریان و کل صنعت بیمه قرار می دهد. بر اساس این منابع، بیمه گران می توانند در تلاشی یکپارچه در این مسیر گام بردارند.

"میخائیل بات" یکی از متخصصان در این زمینه،‌ گفت: صنعت ما می تواند برای کاهش اثرات طبیعی نگاه قابل توجهی به تلاش های جهانی داشته باشد اما رسیدن به ظرفیت کامل، نیازمند همکاری وسیع تر دولت هاست. همچنین سازمان های مهمی مانند سازمان ملل باید در این زمینه اقدام کنند.

بیانیه خطرات آب و هوایی جمعه گذشته در میان بیمه گران جهانی در مجمع عمومی سالانه انجمن ژنو در تورنتو نهایی شد.

"آل گور" معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، در سخنرانی در این انجمن گفت: صنعت بیمه از سال های گذشته، تهدیدات جوی را در اولویت قرار داده است و با این بیانیه گام های بیشتری در این مسیر خواهیم برداشت. در صنعت بیمه این ظرفیت وجود دارد تا با همکاری با سیاستگذاران اقدامات بیشتری برای پذیرش این خطرات صورت گیرد.

انجمن بین المللی مطالعات اقتصاد بیمه یا همان انجمن ژنو، مركز فكری جهان در صنعت بیمه است كه در سپتامبر 1971 تاسیس و شروع به كار كرد. جلسه كاری این انجمن اولین بار در پاریس تشكیل شد كه در آن روسای شركت هایی مانند آلیانز، مونخن روك، رویا و مرسنتایل، ناسیونال و … حضور داشتند. این انجمن ضمن شناسایی ایده ها و بحث های جاری در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كه صنعت بیمه را تحت شعاع قرار می دهد، به بررسی و تحقیق بیشتر در مورد این مسائل می پردازد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =