بازیابی بیمه عمر در بازارهای نوظهور

اینشورنس ریویو:

حق بیمه عمر در بازارهای نوظهور ۴.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، پس از کاهش فروش در سال 2012 میلادی در بازارهای نوظهور، در سال گذشته میلادی این بازار توانست رشد 4.1 درصدی را تجربه کند.

این پیشرفت بیشتر به دلیل افزایش حق بیمه ها در هندوستان بوده است. طبق گزارش ها میزان حق بیمه عمر پس از کاهش 8.5 درصدی در سال 2012،‌ تقریبا 0.5 درصد رشد داشته است. همچنین شاخص ها در چین نیز مثبت بوده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بیمه "سوئیس ری" یکی بزرگترین بیمه گران اروپایی،‌ تغییر قوانین مربوط به صنعت بیمه در دو کشور هند و چین در سال 2011، باعث شده که بیمه تاثیرات شگرفی را تجربه کند.

اما در باقی بازارها نیز رشد قوی و پایداری را شاهد بوده ایم به ویژه در فیلیپین، اندونزی و تایلند. این بازارها به ترتیب 38، 12 و 13 درصد رشد داشته اند. به گفته متخصصان، وجود رشد قوی در فیلیپین بیشتر به دلیل فروش محصولات به شدت متنوع بوده است.

با احترام به سوددهی در این بخش، نرخ بهره محیطی پایین در بازارهای نوظهور آسیایی محدوده وسیعی دارد. در همین حال گزارش می شود که رقابت شدید در چین به ویژه در محصولات مدیریتی نیز نگرانی های را به وجود آورده است.

همچنین انتظار می رود در سال جاری میلادی بیمه عمر شتاب بیشتری داشته باشد چراکه بازار هند و چین در حال بازیابی هستند. در هند بهبود احساس مشتریان و شرایط بازار باید از تقاضاها برای محصولات بازنشستگی پشتیبانی کند. در چین نیز شدت قوانین در محصولات مدیریتی و همچنین تغییرات اعمال شده در بخش بانک-بیمه به شدت تقاضاها را افزایش داده است.

در شرق آسیا،‌ تایلند با رشد 13 درصدی به رغم ناآرامی های سیاسی، شرایط مساعدی را تجربه کرده است. در اندونزی رشد بیمه عمر 13 درصد گزارش شده است اما در فیلیپین این رقم 10 درصد بوده است. این در حالی است که شاخص ها در ویتنام با 1.6 درصد کاهش همراه بوده است.

طبق این گزارش، رشد حق بیمه های در بخش بیمه غیرعمر در آسیا در سال 2014 همچنان ثابت و محکم خواهد بود به ویژه به دلیل رشد خوب اقتصادی. در چین، بیمه کشاورزی با توجه به قوانین و برخورداری از اهمیت فوق العاده در اولویت قرارگرفته است.

این در حالی است که بیمه اتومبیل با چالش های عدیده ای رو به روست. از سوی دیگر،‌ اجباری شدن بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری باعث شده که مشارکت سرمایه گذاران خصوصی بیشتر شود.

به گفته فعالان داخی، در این بازارهای نوظهور موارد مشابهی وجود دارد؛ در تمامی آنان آتش سوزی و تصادف اتومبیل در حال افزایش هستند و به همین دلیل نیاز به داشتن و خرید بیمه نامه روز به روز افزایش می یابد. همچنین به دلیل سیستم نامناسب درمانی، شهروندان در این مناطق به بیمه های خصوصی، بیشتر از کشورهای دیگر نیاز دارند.

شرکت سوئیس ری قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  48  =  49