بازار حمایت می‌شود، سرمایه‌گذاران نگران نباشنـد

رییس سازمان بورس اعلام کرد:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز حمایت جدی از بازار سهام خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا دکتر علی صالح‌آبادی با تاکید بر اینکه بیشتر شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از شرایط مناسبی برخوردارند، گفت: تاثیرپذیری بازار سهام از رخدادهای غیراقتصادی افزایش یافته است، حال آنکه شرکت‌های بورسی امسال همواره سودهای خود را با افزایش پیش‌بینی کرده‌اند و از وضعیت بنیادی بسیار مناسبی برخوردارند.

وی افزود: این شرایط سبب شده است تا در مذاکره با بازیگران حقوقی تاکید کنیم که از امروز به صورت جدی از سهام زیرمجموعه خود حمایت کرده و به بازارسازی سهام در بورس تهران بپردازند، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که وضعیت بازار سهام طی هفته جاری بهبود یابد.

 

سخنگوی سازمان بورس در برابر این سوال که چرا به‌رغم رشد قیمت دلار سهام صادرکنندگان در بورس منفی است، گفت: برخی معامله‌گران بورس با توجه به جو روانی موجود به پتانسیل بزرگان بازار توجه نمی‌کنند، تا جایی که به‌رغم رشد قیمت دلار، سهام صادرکنندگان رشدی نداشته است، حال آنکه براساس نظر سازمان حسابرسی، این شرکت‌ها براساس دلار آزاد و توافقی می‌توانند فروش صادراتی خود را در بودجه به عنوان درآمد لحاظ کنند، بر این اساس می‌توان گفت که شرکت‌های بورسی شرایط بسیار خوبی دارند، مانند سنگ‌آهنی‌ها، فولادسازان و پتروشیمی‌ها که بر مبنای ارز آزاد محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه از دور جدید شفاف‌سازی شرکت‌ها در بورس تهران خبر داد و گفت: اداره ناشران سازمان بورس از امروز شفاف‌سازی جامعی را از بزرگان بازار دریافت می‌کند تا براساس این شفاف‌سازی‌ها، تصویر بنیادی و حال و روز کنونی شرکت‌ها به همراه پتانسیل‌های این بنگاه‌های اقتصادی روشن‌تر و شفاف‌تر شود.

صالح آبادی تصریح کرد : درحال حاضر متغیر نقدشوندگی بازار در شرایط خوبی است و سازمان بورس سعی می‌کند تا با مذاکره با حقوقی‌ها و انجام عملیات بازارگردانی قدرت نقدشوندگی سهام در بازار افزایش یابد.

بالاترین مقام نظارتی بورس به سرمایه‌گذاران بازار سهام توصیه کرد در شرایط کنونی از هرگونه رفتار هیجانی بپرهیزند و در تصمیمات خود به پتانسیل‌های بنیادی بازار سهام نیز توجه کنند.

وی گفت: قیمت سهام در بورس تهران در خیلی از نمادها به ویژه بزرگان بازار در کف قرار دارد و به نظر می‌رسد که سهام برخی از شرکت‌ها، امکان افت بیشتر از سطوح کنونی نداشته باشند، بر این اساس بهتر است سرمایه‌گذاران با طمأنینه و آرامش منتظر تحولات آتی باشند و سهام خود را با زیان نفروشنـد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

75  −  67  =