بازدهی بورس تهران همچنان منفی است

بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال تا کنون گرفتار رکود شده و با کاهش قیمتها زیان هنگفتی را نصیب سهامداران کرده است، همچنان در بازدهی منفی به سر می برد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا بورس اوراق بهادار تهران در سه روز معاملاتی هفته گذشته با رشد 156 واحدی شاخص بورس مواجه شد و در کانال 74 هزار واحدی درجا زد. به این ترتیب با پایان ماه مبارک رمضان و نیز تعطیلات عید سعید فطر در هفته گذشته فعالیت در بورس تهران بسیار کمرنگ شده و روند کسل کننده ای در بازار حاکم بود به طوری که در سه روز معاملاتی هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه تنها 156 واحد رشد کرد و از کانال 74 هزار و 841 واحد به 74 هزار و 997 واحد رسید.

همچنین در هفته گذشته 2473 میلیون سهم به ارزش 7360 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و حجم و ارزش معاملات با رشد 46 و 54 درصدی مواجه شد.

اما به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات تعداد دفعات معاملات 25 درصد نسبت به هفته قبل افت کرد و تعداد خریداران نیز با کاهش 17 درصدی مواجه شد. با این اتفاق و با گذشت پنج ماه از سال، روند بازدهی بورس تهران همچنان منفی بوده و این بازار با بازدهی منفی پنج درصدی دست به گریبان است.

پیش بینی می شود با پایان تعطیلات و نیز ارائه گزارش سه ماهه شرکتها بورس تهران در هفته آینده روند صعودی متعادلی را تجربه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  7