قربانیان اسیدپاشی بیمه می شوند

بر اساس یک سازمان غیردولتی در هند

یک سازمان غیردولتی در هند اعلام کرد که قربانیان اسیدپاشی در هند بیمه می شوند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، این سازمان غیردولتی از دیگر بیمه گران در این کشور خواسته است تا در این مسیر هم گام شوند تا بتوانند با همکاری با دولت، طرح بیمه ای جامعی را تدوین کنند.

در این طرح قربانیان اسیدپاشی برای درمان تحت پوشش قرار می گیرند.

اسیدپاشی یکی از بی‌ رحمانه‌ ترین خشونت‌ هایی است که همچنان در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم. خشونت جبران‌ناپذیری که بیشتر در مورد زنان رخ می ‌دهد؛ زنانی که دیگر هرگز همچون گذشته زندگی نخواهند کرد اما همچنان مقاوم هستند.

پیش از این یکی از قضات هندی درباره اسیدپاشی به زنان گفته بود که قاضی دادگاه اعلام کرد: این عمل مجرم یک زندگی را برای همیشه نابود کرد. این عمل قابل بخشش نیست و هیچ مجازاتی نمی تواند با رنج قربانی برابری کند.

طبق گزارش ها، در هند خشونت ها و ارتکاب جرائم گوناگون نسبت به زنان در حال افزایش است.

فعالان حقوق زنان معتقدند اسیدپاشی، تجاوز و جرائم جنسی در هند روز به روز افزایش می یابد.
"راحول وارما" مدیرکل بنیاد بازماندگان اسید به روزنامه "تایمز او ایندیا" گفت که سرعت بخشیدن به طرحی که دولت در دست بررسی دارد بسیار رضایت بخش است.

او در حاشیه کمپینی برای قربانیان اسیدپاشی همچنین افزود: ما بسیار امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال جاری این افراد را تحت پوشش قرار دهیم.
طبق این گزارش، هیچ آمار دقیق و اصلی برای تعداد قربانیان اسیدپاشی در هند وجود ندارد اما رسانه های محلی مرتبا گزارش های درباره این قبیل حوادث منتشر می کنند و شایعه های هرروز شنیده می شود.

همچنین برخی از سازمان ها و موسسه ها به شدت از دادگاه عالی هندوستان انتقاد می کنند که دولت هیچ فرمولی و برنامه ای را برای کاهش حملات اسیدپاشی اجرایی نمی کند. اکثر قربانیان این قبیل حوادث در هند را زنانی تشکیل می دهند که توانایی پرداخت هزینه های درمان و عمل های جراحی را ندارند. این در حالی است که بیمارستان های دولتی در هند بسیار شلوغ است و بیمارستان های خصوصی نیز بیش از اندازه گران است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  3  =