پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان به صنایع کوچک

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان به صنایع کوچک خبر داد و گفت: در صورتی که گردش مالی صنایع کوچک در این موسسه انجام شود، نرخ سود تسهیلات بر اساس عقود مبادله ای و با نرخ ۲۲ درصد خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز،عیسی رضایی امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه موسسه مالی اعتباری کوثر و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: میزان اعتبار بر اساس درخواست صنایع خواهد بود و اگر تعداد درخواست کنندگان زیاد باشد، برای آنها محدودیت قایل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای حرکت یک ساله اخیر دولت در بخش تنش زدایی از سیاست خارجی و کاهش تورم انجام می شود، تصریح کرد: قرار است که بخشی از منابع ما در راستای سیاستهای ملی و کمک به دولت در اختیار حمایت از صنایع کوچک قرار گیرد.

رضایی معضل فعلی اقتصادی را ایجاد اشتغال دانست و با اشاره به اینکه با فعال کردن صنایع کوچک می توانیم ایجاد اشتغال مجدد داشته باشیم، عنوان کرد: با تزریق منابع به صنایع کوچک می توانیم به سرمایه در گردش آنها کمک کرده و چرخ آنها را برای کمک به اشتغالزایی به حرکت درآوریم. 

وی گفت: ابلاغیه ای به تمام شعب ارسال کرده ایم مبنی بر اینکه اگر شرکتها، موسسات و غیره گردش مالی خود را در حساب های ما متمرکز کرده باشند، تسهیلات با نرخ سود 22 درصد ابلاغی بانک مرکزی دریافت کنند و سقف تقاضای تسهیلات صنایع کوچک را یک میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

همچنین در این نشست علی تعقلی مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: 80 هزار واحد صنعت کوچک در کشور داریم که 40 هزار مورد از آنها در شهرک صنعتی مستقر هستند. 25 هزار واحد صنعت کوچک هم اکنون فعال، 10 هزار مورد در حال آماده سازی و کمتر از پنج هزار مورد تعطیل شده اند.

وی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک پذیرش ریسک اعتباری صنایع را انجام می دهد، اظهار داشت: با هر 50 میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل ایجاد می شود که این رقم در صنایع بزرگ 7 تا 8 برابر است. این در حالی است که اثر بخشی صنایع کوچک در تولید ناخالص داخلی بیشتر بوده و 90 درصد صنایع کشور، صنایع کوچک است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  64  =  65