موافقت باطرح الزام تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان پیش از موعد

در جلسه علنی امروز صورت گرفت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت موافقت کردند.

به گزارش ریسک نیوز،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با 114 رای موافق، 45 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر با یک فوریت طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان موافقت کردند.

این طرح با قید دو فوریت به هیات رییسه ارایه شده بود اما دو فوریت آن تنها 103 رای موافق از مجموع 208 نماینده حاضر را کسب کرد، 54 نماینده نیز رای مخالف و 23 رای ممتنع دادند.

در ماده واحده این طرح آمده است: سازمان تامین اجتماعی موظف است نسبت به برقراری حقوق بازنشستگان پیش از موعد مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی، از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام کند به نحوی که در شرایط برابر، پرداختی به این اشخاص از بازنشستگان با 30 سال سابقه بیمه پردازی بیشتر نشود.

علیرضا سلیمی نماینده دلیجان به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: متن ماده واحده این طرح با شورای نگهبان هماهنگ شده و با توجه به هماهنگی های انجام شده به نظر می رسد شورای نگهبان با آن مشکلی نداشته باشد.

حسین گروسی نماینده شهریار نیز در مخالفت با فوریت این طرح اظهارداشت: برای این گونه طرح ها نیازی به مطرح کردن دو فوریت نیست زیرا مانع بحث های کارشناسی می شود.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم قانونی را تصویب کنیم باید در کمیسیون مربوط به آن تصمیم گیری شود.

این طرح به امضای 53 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  54  =  58