رسیدگی به خسارات متفرقه اسناد پزشکی در کارگزاری های تامین ‌اجتماعی

مدیرکل دفتر امور کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین ‌اجتماعی خبر داد:

مدیرکل دفتر امور کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و کاهش حجم مراجعات، رسیدگی به خسارات متفرقه اسناد پزشکی در استان تهران به کارگزاری‌های رسمی واگذار شد.

به گزارش ریسک نیوزاز مهر، سیدمحمد علی جنانی افزود: واگذاری فرایند رسیدگی به اسناد خسارات متفرقه با انتخاب کارگزاری‌های پایلوت در سطح استان تهران 23 کارگزاری منتخب و با درنظر گرفتن توزیع جغرافیایی مناسب و دسترسی همگانی آغاز شد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اجرای این طرح برگزاری دوره‌های آموزشی نظری و علمی بود که این دوره در اداره‌کل درمان استان تهران برگزار شد و پس از آن این طرح وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

جنانی اظهار داشت: در این طرح بیمه‌شده، مستمری‌بگیر یا نماینده وی پس از حضور در کارگزاری نسبت به ارائه تمامی اسناد و مدارک (مستندات هویتی و هزینه‌ای براساس چک لیست اعلامی دفتر رسیدگی به اسنادپزشکی) اقدام کرده و کارگزاری نیز موظف است، مطابق ضوابط و مقررات نسبت به بررسی اولیه اسناد مربوطه اقدام کند.

مدیرکل دفتر امور کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: کارگزاری موظف است پس از بررسی مدارک و مستندات برای واریز مبالغ هزینه‌ای نسبت به ارائه فرم تأیید حساب بانکی به مراجعین برای اخذ تأییدیه بانک‌های اعلام شده اقدام کند.

وی گفت: کارگزاری نیز پس از دریافت اسناد خسارات متفرقه موظف است نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده و پرونده خسارات را به دفاتر رسیدگی به اسنادپزشکی تحویل دهد.

جنانی از پذیرش اسناد مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی در کارگزاری‌های رسمی این سازمان خبر داد و گفت: پذیرش اسناد مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی توسط کارگزاری‌های رسمی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: براساس ضوابط، گردش کار و فرایند انجام این طرح تدوین و به استانها ابلاغ شده و به محض تهیه و ایجاد بسته نرم‌افزاری لازم در کارگزاری‌های منتخب اجرا می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  3  =