طلای جهانی ۱۲ دلار گران شد

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۱۲ دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۹۱ دلار معامله شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه اندکی افزایش یافت، اما به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا و بالا رفتن شاخص ها در بازارهای بورس، همچنان در زیر 1300 دلار باقی ماند.
تنش ها بین روسیه و اوکراین و خشونت ها در خاورمیانه نتوانسته تقاضا برای طلا از جانب سرمایه گذاران را افزایش دهد، هرچند برخی جواهرسازان پس از رسیدن قیمت به زیر 1300 دلار اقدام به خرید طلا کرده اند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 12 دلار افزایش به 1291 دلار در هر اونس رسید.
یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما شاهد برخی خریدهای فیزیکی هستیم، اما این برای افزایش قیمت کافی نیست. من فکر می کنم دلار آمریکا کمی زیادی گران است. طلا در محدوده قیمت 1240 تا 1250 دلار احتمالا از سطح حمایت بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.»
وی افزود: «چین در سال گذشته و امسال طلای زیادی خریداری کرده است. به علاوه قیمت هم اندکی بیشتر شده است. من فکر می کنم اگر قیمت ها پایین تر برود، ما شاهد شکل گیری برخی تقاضاها خواهیم بود.»
خالص واردات طلای چین در ماه جولای از هنگ کنگ به پایین ترین رقم از ژوئن 2011 تاکنون رسید، زیرا چین پیش از این در اوایل ماه جاری محموله های زیادی را خریداری کرده است، در حالی که جواهرسازان در انتظار پایین تر آمدن قیمت ها هستند.
مبارزه چین با فساد نیز می تواند عامل دیگر کاهش تقاضا در چین باشد که سال گذشته، با واردات بیش از هزار تن طلا، عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان را از اختیار هند خارج کرد.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد که حجم دارایی هایش 0.37 درصد کاهش یافته و از 800.08 تن در روز جمعه به 797.09 تن در روز دوشنبه رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  28  =  33