خدمات بانکی به موسسات و نهادهای پولی و اعتباری غیرمجاز ارائه نمی‌شود

بانک مرکزی لزوم خودداری از ارائه خدمات بانکی به موسسات و نهادهای پولی و اعتباری غیرمجاز را به کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری موسسه، کوثر مرکزی و عسکریه ابلاغ کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ ایجاد و ثبت نهادهای پولی و اعتباری فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر است و اشتغال به عملیات بانکی توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی تحت هر عنوان و تأسیس و ثبت هرگونه تشکل برای انجام عملیات بانکی، بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

 لذا این بانک در راستای تنظیم نظام پولی و اعتباری کشور همواره فعالیت‌های صورت گرفته در بازار پول را رصد می‌نماید و در صورت اطلاع از فعالیت غیرمجاز در این بازار، ضمن ممانعت از این‌گونه فعالیت‌ها، اقدامات قانونی لازم را از طریق مراجع ذیصلاح اتخاذ خواهد کرد.

لذا شعب و واحدهای بانکها و موسسات اعتباری همواره با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir، اسامی و مشخصات بانکها و موسسات مجاز فعال در بازار پول را مدنظر داشته و ضمن خودداری از ارائه خدمات بانکی به موسسات و نهادهای پولی و اعتباری غیرمجاز، در صورت اطلاع از فعالیت این‌گونه اشخاص در اسرع وقت مشخصات و اطلاعات مربوط را به این مدیریت‌ کل اعلام نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +    =  17