۹۰ درصد مدیریت صنعت بیمه دولتی است

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه:

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه با عدم رقابت و انحصار مواجه است، گفت: ۹۰ درصد مدیریت صنعت بیمه دولتی است.

به گزارش ریسک نیوز،مسعود حجاریان در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: بر این اساس پاسخگویی دولت به دولت دیگر معنی پیدا نمی کند و تا زمانی که رقابت نباشد، نه تنها فناوری رشد نمی کند بلکه اعتماد عمومی نیز به صنعت بیمه به وجود نمی آید.

وی با اشاره به سرمایه 250 میلیارد تومانی برای تاسیس شرکت بیمه، اظهار داشت: این رقم برای افراد حرفه ای این صنعت عدد بالایی است ضمن آنکه این رقم در کشورهای پیشرفته کمتر از یک دهم است.

وی درباره دیگر چالش های صنعت بیمه، تصریح کرد: ضعف حاکمیت صنعت بیمه و نحوه ارتباط دولت و فعالان اقتصادی از دیگر مشکلا ت این صنعت است.

حجاریان با بیان اینکه اگر مقررات صنعت بیمه کشور اصلاح شود، به طور یقین کسب و کار صنعت بیمه نیز بهبود می یابد، گفت: در همین راستا به بیمه مرکزی پیشنهاداتی برای اصلاح قوانین ارایه شده است.

مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ادامه داد: چندین آیین نامه در صنعت بیمه کشور با مشکل مواجه است که از جمله آنها آیین نامه های توانگری و مدیریت ریسک در شرکت ها است که البته برای اصلاح آن ها پیشنهاداتی به بیمه مرکزی ارایه شده که مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی درباره اقدامات انجمن حرفه ای بیمه نیز گفت: اصلاح فضای کسب و کار، تدوین دانش حرفه ای و شناسایی افراد حرفه ای و مدیریت ریسک از اقدامات این انجمن است.

حجاریان با بیان اینکه رتبه بندی شرکت ها با تهیه نظام نامه جایزه مدیریت ریسک انجام می شود، تصریح کرد: انجمن حرفه ای صنعت بیمه به شرکت های بیمه گواهی رتبه مدیریت ریسک می دهد و آنها را در 9 رده رتبه بندی می کند.

وی، توسعه صنعت بیمه را از وظایف انجمن حرفه ای دانست و افزود: این وظیفه با ایجاد نهادهای مختلف اجرایی می شود.

حجاریان، بیمه را نیاز پایه ای زندگی و کسب و کار ذکر کرد و اظهار داشت: بیمه از ضروریات موفقیت در کسب و کار است. هرچند که بیمه محصولش فیزیکی و قابل اندازه گیری نیست اما کیفیت بیمه تنها در زمانی که شرکت با مشکل مواجه شود، مشخص می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  12  =  18