تلاش استقلال برای حفظ صدرنشینی

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که دربی اصفهان و تلاش استقلال برای صدرنشینی نکات مهم آن محسوب می‌شوند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری پنج دیدار از روز جمعه آغاز می‌شود.

* تراکتورسازی – نفت مسجد سلیمان

شاگردان رسول خطیبی هفته گذشته در نمایشی در نوع خود عجیب، در حالی که دو بر صفر از صبا عقب بودند، توانستند چهار بر دو این تیم را شکست دهند. آنها به لحاظ تیمی، شکل خوبی دارند و "لوسیانو ادینهو"، مهاجم برزیلی این تیم در موفقیت تراکتورسازی سهم بسزایی داشته است. تراکتورسازی تاکنون در تبریز امتیاز از دست نداده و اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، انتظار می‌رود که این تیم از پس تیم جوان نفت مسجد سلیمان هم بربیاید و در جمع صدرنشینان باقی بماند. هرچند که دست کم گرفتن نفتی ها شاید برای تراکتور گران تمام شود اما شاگردان باقری نیا با گذشت 5 هفته، هنوز چهره لیگ برتری‌ای از خود نشان نداده‌اند و شاید به همین دلیل آنها به یک بازی دفاعی مطلق در این دیدار روی آورند که تا حداقل یک امتیاز کسب کنند.

* استقلال – گسترش فولاد

استقلال بعد از نمایشی زیبا برابر پیکان، حالا آماده است تا با شکست گسترش فولاد به صدرنشینی اش در لیگ برتر ادامه دهد. آنها تیم یکدست و خوبی دارند که تا آخرین لحظات هم دست از تلاش بر نمی‌دارد. استقلال آنقدر تیم خوبی هست که روی نیمکتش کسانی مثل برهانی، تیموریان و … حضور دارند. با توجه به وضعیت گسترش فولاد در فصل جاری بعید به نظر می رسد که شاگردان قلعه‌نویی برابر گسترشی ها به مشکل خاصی بخورند و اگر اتفاقات عجیب و غریب رخ ندهد، باید استقلال را پیروز این میدان دانست.

شاگردان مهدی تارتار به هیچ وجه عملکرد خوبی در این فصل ارائه نداده اند و آنها در هافبک بازیساز و هافبک میانی دچار مشکلاتی هستند. مهدی تارتار هفته گذشته تیمش در مسجد سلیمان به یک امتیاز قناعت کرد و با توجه به وضعیت استقلال، کسب یک امتیاز از این دیدار هم نتیجه قابل قبولی برای آنها به شمار می‌رود، هرچند که کسب یک امتیاز هم از این استقلال کار دشواری به نظر می‌رسد.

از تقابل های جالب این دیدار می‌توان به حضور فروزان در استقلال اشاره داشت. این دروازه بان فصل گذشته در گسترش فولاد بود و در آن طرف محمد مهدی نظری، مهاجم گسترش فولاد، فصل گذشته را برای آبی‌های تهرانی توپ زده بود.

* نفت تهران – پیکان

نفتی‌ها پس از پیروزی دلچسب برابر سپاهان، برابر سایپا غافلگیر شدند. آنها از تیم جلالی شکست خورده اند و برای جبران مافات باید به مصاف پیکانی بروند که به شدت بحران زده است. پیکان به تازگی سه بازیکنش را از حضور در تمرینات منع کرده است. پیکان به هیچ وجه در این فصل عملکرد مورد انتظار را ارائه نداده و بازیکنان این تیم برابر استقلال از بدست آوردن حتی یک موقعیت جدی گل هم ناتوان بودند.

دیدار نفت و پیکان شاید روی کاغذ به سود شاگردان منصوریان باشد اما در واقعیت، این شاید یکی از معدود فرصت های خوب پیکانی‌ها برای بازگشت به رقابت‌ها باشد و به همین دلیل می‌توان انتظار یک دیدار فیزیکی از سوی دو تیم را در این دیدار داشت.

تیم پیکان تنها تیم لیگ برتر است که تاکنون گلی به ثمر نرسانده است.

* ذوب آهن – سپاهان

دربی اصفهان در حالی برگزار می‌شود که سپاهان از مدعیان اصلی لیگ محسوب می‌شود و ذوب آهن هم طبق روال سال‌های گذشته، ضعیف‌تر از انتظارات ظاهر شده است. با این حال دربی اصفهان همیشه نشان داده که نتیجه اش چندان ارتباطی به جایگاه دو تیم در جدول ندارد و باید دید در نهایت چه کسی سه امتیاز این دیدار را به دست می آورد. با توجه به شرایط دو تیم، تساوی به درد هیچ یک از طرفین نمی‌خورد و همین مسئله به جذاب‌تر شدن این دیدار کمک خواهد کرد.

دو تیم در این دیدار یک محروم دارند. عقیلی برای سپاهان و محمدی از ذوب آهن، محرومان این دیدار هستند.

از جذابیت‌های این دیدار می‌توان به حضور گردان و خلعتبری در سپاهان اشاره کرد. این دو با پیراهن ذوب‌آهن در فوتبال ایران مشهور شدند و باید دید در مقابل تیم سابقشان چه عملکردی را ارائه می‌دهند.

* فولاد – سایپا

فولاد دو هفته است که با خوش اقبالی نتیجه را واگذار نمی‌کند. شاگردان اسکوچیچ برابر استقلال خوزستان و سپاهان در حالی به 4 امتیاز رسیدند که در هر دو بازی عملکردی ضعیف‌تر از حریف داشتند و باید دید که آیا سایپا می‌تواند این نوار موفقیت فولاد را ببرد یا نه. سایپا با مجید جلالی توانست در هفته گذشته، نفت تهران را شکست دهد و حالا آنها به دنبال این هستند که نشان دهند نتیجه ای که برای آنها در بازی با نفت بدست آمده، یک حادثه نبوده و آنها توانایی های زیادی دارند. این دیدار توانایی تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین دیدارهای این هفته را دارد چرا که هر دو تیم از بازیکنان تکنیکی و سرعتی خوبی برخوردار هستند.

تابلو اعلانات روز نخست هفته ششم:

جمعه 7 شهریور

استقلال تهران- گسترش فولاد تبریز ساعت 19 ورزشگاه آزادی تهران

ذوب‌آهن- سپاهان ساعت 19 ورزشگاه فولادشهر اصفهان

نفت تهران- پیکان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

تراکتورسازی- نفت مسجد سلیمان ساعت 18 ورزشگاه یادگار امام تبریز

فولاد خوزستان- سایپا ساعت 19 و 10 دقیقه ورزشگاه غدیر اهواز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  42