طرح بیمه زنان خانه‌دار نیازمند اعتبارات هنگفت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد:

عباس صلاحی با تأکید بر نیاز طرح بیمه زنان خانه‌دار به اعتبار بالا، گفت: در ابتدای امر منابع لازم برای اجرای طرح باید تعیین شود.

به گزارش ریسک نیوز،عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایسنااظهار داشت : طرح بیمه زنان‌خانه‌دار در حدود سه سال پیش مطرح و مقرر شد که به کمک شهرداری به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه براساس برآورد انجام شده، واجدین این بیمه در حدود 20 میلیون نفر بودند، افزود: در ابتدای کار برای دو میلیون نفر بیمه زنان‌خانه‌دار عملیاتی شد اما، در ادامه، طرح نیمه‌تمام و بلاتکلیف باقی ماند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با تأکید بر اینکه پیگیر عملیاتی شدن این طرح در کشور هستیم، گفت: این امر مطالبه کشوری است اما، نکته قابل اهمیت این است که اجرای آن اعتبار هنگفتی را نیازمند است و باید منابع اعتباری آن در ابتدای امر تعیین شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق‌های بیمه‌ای کشور وضعیت مناسبی ندارند و همچنین در حال حاضر درخصوص صندوق بیمه عشایر و روستاییان نیز چالش‌هایی ایجاد شده است، باید در اجرایی شدن این طرح و پیشبرد آن کار کارشناسی وسیعی انجام شود.

صلاحی با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش هستند تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دارند و این امر بیمه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است، اضافه کرد: علیرغم مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای کشور، در حال حاضر بسیاری از مردم تحت پوشش بیمه هستند. به ویژه با انجام طرح بیمه همگانی در کشور اکثر زنان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و این در حالی است که برای اجرای چنین طرحی افراد نباید تحت پوشش بیمه‌ای قرار داشته باشند.

وی مطرح شدن بیمه زنان خانه‌دار در سال‌های گذشته را به دلیل وجود یک خلأ در این حوزه دانست و گفت: در شرایط فعلی که اکثر مردم بیمه هستند باید برای اجرای این طرح شرایط خاصی در نظر گرفته شود. برای داشتن این بیمه باید افراد از پوشش بیمه‌های دیگر خارج شوند و البته در این صورت تأمین منابع لازم و اولویت‌بندی نیز از ضرورت‌های اجرای این طرح خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

50  −  46  =