عدم وجود زیرساخت های مناسب آی تی در شرکتهای بیمه جهت تعیین خسارات

کارشناس صنعت بیمه تاکیدکرد:

تعیین نوع خودرو ،کیفیت آن و تکنولوژی بکاررفته در تولید آن نیز از دیگر مواردی است که در سایرکشورها در تعیین بیمه شخص ثالث موثراست اما به نظر می رسد زیرساخت های مناسب آی تی در شرکتهای بیمه که بتواند تعیین خسارات را با توجه به این پارامترها در لحظه تعیین کند وجود ندارد.

به گزارش ریسک نیوزاز اکو ویژن ، تعیین میزان تخلفات راننده و پرریسک بودن او در تعیین بیمه شخص ثالث اجرایی نشده اما صنعت بیمه به دنبال آن است که این موضوع را به صورت قانونی در بیمه شخص ثالث بگنجاند
 

به گزارش محسن ضابط نیا -کارشناس صنعت بیمه با اشاره به اینکه فعالان صنعت بیمه امیدوارند در قانون جدید ضعف های کنونی بیمه شخص ثالث در کشور برطرف شود گفت: نزدیک به 50 درصد از پرتفوی صنعت بیمه به بیمه خودرو تعلق دارد اما بیش از نیمی از خسارت های پرداختی را متحمل می شود .

ویبه پانا گفت: تعیین میزان تخلفات راننده و پرریسک بودن او در تعیین بیمه شخص ثالث اجرایی نشده اما صنعت بیمه به دنبال آن است که این موضوع را به صورت قانونی در بیمه شخص ثالث بگنجاند

ضابط نیا ادامه داد: براساس یک الگوی درست جهانی میزان تخلفات راننده ، عدم رعایت قوانین و مقررات و پرریسک بودن از فاکتورهایی است که می تواند میزان بیمه شخص ثالث را افزایش دهد و برای راننده یک امتیاز یا عدم امتیاز محسوب شود. این در حالی است که رانندگان کم تخلف در حال حاضر از این امتیازات برخوردارنیستند و با فروش خودرو این امتیازات به مالک بعدی منتقل می شود.

کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: در اغلب کشورهای توسعه یافته این راننده است که مورد سنجش قرار می گیردو در درجه نخست شناسایی ریسک قرار دارد.

ضابط نیا عنوان کرد: گاهی هفت سال تخفیف بیمه‌ای به راننده ای منتقل می شود که ممکن است استانداردهای لازم را رعایت نکند .

کارشناس صنعت بیمه خاطرنشان کرد: فعالان صنعت بیمه امیدوارند در قانون جدید ضعف های کنونی بیمه شخص ثالث در کشور برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: تعیین نوع خودرو ،کیفیت آن و تکنولوژی بکاررفته در تولید آن نیز از دیگر مواردی است که در سایرکشورها در تعیین بیمه شخص ثالث موثراست اما به نظر می رسد زیرساخت های مناسب آی تی در شرکتهای بیمه که بتواند تعیین خسارات را با توجه به این پارامترها در لحظه تعیین کند وجود ندارد.

وی افزود: اگر زیرساخت های لازم ایجاد شود می توان عوامل دیگر را در تعیین نرخ دخیل کرد.

ضابط نیا عنوان کرد: در شرایط کنونی دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های آی تی می توان این زیرساخت ها را ایجاد کرد و سیستم محاسباتی ان را بسترسازی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

20  +    =  22