رشد ۸.۲ درصدی حق بیمه در روسیه

در نیمه نخست سال جاری میلادی محقق شد

حق بیمه در روسیه در نیمه نخست سال جاری میلادی به مرز ۱۴.۸۸ میلیارد دلار رسید.

به گزارش ریسک نیوزاز سایت تخصصی صنعت بیمه و به نقل از بیزینس اینشورنس، "فوراینشورر" یکی از شرکت های فعال بیمه اعلام کرد، آماری های رسمی بیانگر آن است که میزان حق بیمه جمع شده توسط بیمه گران روس در نیمه نخست سال 2014 میلادی با 8.2 درصد رشد به 505.83 میلیارد روبل (14.88 میلیارد دلار) رسیده است.

در همین حال، میزان پرداخت بیمه ای در این بازه زمانی با 10 درصد افزایش به رقم 6.33 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است در بخش بیمه اموال حدود 205.56 میلیارد دلار حق بیمه جمع شده که کاهش 5.7 درصدی را نسبت به گذشته نشان می دهد.

همچنین میزان پرداختی ها از سوی بیمه گران با 9.4 درصد افزایش به 3.04 میلیارد دلار رسیده است.

بازار بیمه روسیه از ماه ژانویه سال 2013 تا سپتامبر همان سال نیز 12.6 درصد رشد را تجربه کرده بود. در همین زمان، پرداخت ها در بخش بیمه به طور کل به مرز 9.28 میلیارد دلار رسیده بود که افزایش 14.8 درصدی را نشان می داد.

با افزیش رقابت و حضور شرکت‌ های خصوصی، الگوی نظارت بر بیمه در این کشور شاهد تغییرات جدی بوده است. با این وجود نظارت تعرفه ‌ای همچنان بر بیمه ‌های اجباری یعنی بیمه اتومبیل و درمان اعمال می ‌شود. از جمله تحولات اخیر در صنعت بیمه روسیه می‌ توان به مواردی از جمله تجدیدنظر در حداقل سرمایه لازم برای ورود شرکت‌ ها به صنعت بیمه، تغییر نحوه تخصیص ذخایر شرکت ‌های بیمه به موارد پیش‌ بینی شده و تفکیک پرتفوی بیمه‌ های عمر از بیمه‌ های غیرعمر اشاره کرد.

تا سال 2015 دولت روسیه برنامه ای را اجرا خواهد کرد که هر مسافر خارجی که قصد ورود به روسیه را دارد حتما باید از بیمه درمانی برخوردار شود. طبق این برنامه دولتی مسافران خارجی برای ورود به روسیه حتما باید دارای گذرنامه و بیمه درمانی باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  68  =  78