شرکت‌های دارای خدمات بیمه درمانی موظف به اجرای قانون مرخصی زایمان هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بر اساس قانون، شرکت‌ها و اداراتی که تحت پوشش خدمات بیمه درمانی هستند موظف می‌باشند قانون مرخصی زایمان را اجرایی کنند.

به گزارش ریسک نیوز،شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»  بیان کرد: در راستای تقویت و توسعه خوداشتغالی، سیاسیت اجرایی اشتغال بانوان در کشور تدوین می‌شود.

وی در خصوص وضعیت اشتغال دانشجویان دختر گفت: سیاست اجرایی اشتغال بانوان در حقیقت در همین راستا تدوین شده است و می‌توان گفت در این سیاست یکی از گروه‌های هدف ما دانشجویان دختر فارغ التحصیل می‌باشند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: آن‌چه در این راستا دارای اهمیت است استفاده از ظرفیت اقتصادی بانوان و تقویت و توسعه خود اشتغالی در میان بانوان در اشکال جدید است.

مولاوردی در ادامه به چگونگی روند پیشروی طرح اشتغال بانوان اشاره داشت و بیان کرد: این طرح در حال حاضر مرحله نهایی خود را طی کرده است و باید تلاش کنیم ببینیم به چه شکل می‌توان از استعدادهای بانوان در آینده استفاده کرد.

وی در پاسخ به برخی تخلفات صورت گرفته در خصوص قانون مرخصی زایمان تصریح کرد: بر اساس قانون شرکت‌ها و اداراتی که تحت پوشش خدمات بیمه درمانی هستند موظف می‌باشند قانون مرخصی زایمان را اجرایی کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پایان با اشاره به این‌که این طرح در برخی شرکت‌ها با وجود قرارداشتن تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی، به دلیل اعتبار زیادی که لازم دارد اجرایی نمی‌شود تاکید کرد: دولت در چهارچوب سیاست‌های جمعیتی خود پی‌گیر است تا میزان اعتبارات بیمه تامین اجتماعی را افزایش  داده و این مشکل را رفع نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  21  =  29