جواد سهامیان مقدم به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه توسعه معرفی شد

مدیرعامل بیمه توسعه منصوب شد

طی حکمی از سوی هیات مدیره شرکت بیمه توسعه، جواد سهامیان مقدم به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه توسعه معرفی شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ازایسنا،سهامیان متولد سال 1327 و دارای مدارک کارشناسی بیمه‌های بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

جواد سهامیان مقدم دارای سوابق اجرایی، مدیریتی و دانشگاهی است و تدریس در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مدیریت، مدیریت بیمه و بازرگانی و موسسات آموزش عالی در رشته های مدیریت و مدیریت بیمه از فعالیت های علمی و دانشگاهی وی به شمار می رود.

بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات بیمه توسعه، این گزارش حاکی است سهامیان دارای کارنامه درخشانی در صنعت بیمه است و از سوابق مهم وی می توان به مدیر عاملی شرکت بیمه ایران، ریاست سندیکای بیمه گران ایران و ریاست هیات مدیره بیمه اتکایی امین اشاره کرد.

بیمه توسعه به روایت بیمه مرکزی سال 1392 بیمه مرکزی گزارشی از سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه منتشرکرد. شرکت‌ها در پنج سطح رتبه‌بندی شدند و شرکت بیمه توسعه به همراه دو شرکت دیگر در رتبه چهار قرارگرفت. طبق گفته بیمه مرکزی، سطح توانگری چهار به این معنا بود که این شرکت‌ها در ایفای تعهدات خود با مشکل روبه‌رو بوده و باید ظرف مهلت حداکثر یک‌سال نسبت به ترمیم و تقویت وضعیت مالی، افزایش سرمایه و انجام اصلاحات مشخصی شامل «کاهش هزینه‌ها، اصلاح روش‌های محاسبه حق بیمه‌ها، تغییر اعضای هیات‌مدیره» و همچنین برنامه ترمیم و تقویت مالی‌ خود، اقدامات لازم را پس از تایید بیمه مرکزی اجرا کنند. هنوز این مهلت یک ساله به پایان نرسیده بود که دربیست و چهارمین روز دی‌ماه سال 1392، شورای‌عالی بیمه در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ بیمه در کشور، پروانه صدور رشته شخص ثالث شرکت بیمه توسعه را تعلیق و تکالیفی را در راستای ایفای تعهداتش به این شرکت ابلاغ کرد. این تکالیف شامل مواردی همچون «تامین منابع لازم از محل سپرده‌های بانکی و فروش سهام برای پرداخت خسارات زیان دیدگان، پرداخت عوارض قانونی مانند سهم صندوق تامین خسارت‌های بدنی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، پرداخت خسارات جانی معوق بیمه‌گذارانی که پرونده‌های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده» اعلام شد.

بیمه مرکزی در اسفند 1392 گزارش اقدامات بیمه توسعه در یک ماه گذشته را به شورای‌عالی بیمه تقدیم کرد و دراین گزارش نوشت: «بیمه توسعه مصوبه بهمن‌ماه شورای‌عالی بیمه را اجرا نکرده است.»

شورای‌عالی بیمه نیز بر اساس همین گزارش در خردادماه سال 1393 ضمن تمدید تعلیق پروانه فعالیت بیمه توسعه در بیمه شخص ثالث، پروانه فعالیت این شرکت در بیمه‌های عمر را نیز تعلیق کرد.

پیش از این رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران میزان خسارات معوق بیمه توسعه را 150 میلیارد تومان بابت 14 تا 17 هزار پرونده اعلام کرد و درباره میزان و نحوه پرداخت خسارت‌های شرکت بیمه توسعه گفت: «نگرانی عمده ما درباره یک میلیون بیمه‌نامه شخص ثالثی است که در سال 1391 از سوی این شرکت صادر شده است.»

با توجه به مشکلات پیش آمده در طی ماههای اخیر که بیمه توسعه بدترین روزها را به خود دیده است، امیدواریم مدیرعامل جدید این مشکلات را مرتفع کرده و دیگر جای نگرانی برای خسارت دیدگان وجود نداشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  4  =