۱۰ بیمه گر برتر اتکایی ۶۲ درصد بازار جهانی را در اختیار دارند

طبق آخرین اخبار منتشر شده

طبق آخرین اخبار منتشر شده ۱۰ بیمه گر بزرگ، ۶۲ درصد از بازار بیمه اتکایی جهان را در اختیار خود دارند و می توانند این صنعت را مدیریت کنند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، بازار بیمه اتکایی در سال 2013 میلادی شاهد رشد پایدار بازار بوده و 10 بیمه گر بزرگی که در این بازار فعالیت می کنند سهم 62 درصدی را در اختیار دارند.  این بیمه گران در سال 2000 میلادی 56 درصد و در سال 1980 میلادی تنها سهمی 22 درصدی داشته اند.

با نگاهی به بخش بیمه اتکایی عمر و غیرعمر متوجه می شویم که آمار ارائه شده درباره بیمه عمر اتکایی متمرکزتر از بیمه غیرعمر است و 79 درصد سهم این بازار در کنترل پنج بازیگر اصلی است و این بیمه گران 40 درصد از بازار مرتبط را نیز در اختیار دارند.

عملیات اتکایی باعث می‌ شود تا بیمه ‌گر بتواند بیمه ‌نامه‌ هایی با سرمایه‌ های بالاتر صادر کند و بنابراین می ‌تواند ریسک‌ های بیشتری بپذیرد، چرا که بخشی از ریسک به بیمه‌ گران اتکایی واگذار شده است. بیمه اتکایی اکنون از یک قرارداد ساده به یک قرارداد بسیار تخصصی و پیشرفته تبدیل شده است؛ چرا که بسیاری از بیمه ‌گران اتکایی متحمل خسارات سنگینی شده ‌اند و از نظر مالی با مشکل مواجه شده ‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که انتظار می رود شرکت های برتر همچنان جایگاه  خود را حفظ کنند و محوریت بازار اتکایی در سال 2015 نیز ادامه داشته باشد. در حال حاضر فهرست 10 بیمه گر برتر اتکایی جهان از سال 2012 تغییری نکرده است و دو شرکت "مونیخ ری" و " سوئیس ری" همچنان رده های نخست و دوم را در اختیار دارند. بعد از این دو شرکت به ترتیب "هانوفر ری"، برکشایر هیثوی"، "لویدز"، "چاینا ری"، "پارتنر ری" و "ارنست ری" قرار گرفته اند.

"تندیل" یکی از کارگزاران صنعت بیمه در این باره گفت: چیز زیادی تغییر نکرده است و بیمه گرانی مانند "آئون بنفیلد"، "گای پارتنر" و"ویلس" همچنان در صدر بازار هستند. البته شاید در ماه های آینده شرایط تغییر کند و شاهد تثبیت بیشتر بازار باشیم.

او با اشاره به عملیات اجرایی در سال 2013 نیز گفت که بازار بیمه اتکایی جهانی حدود 5.7 درصد رشد داشته و توانسته درآمدی در حدود 240 میلیارد دلا را کسب کند. این بازار این رشد را مدیون افزایش پوشش های مربوط به بلایای طبیعی است که در سال 2011 و 2012 اهمیت خرید آن برای همگان به علت تعدد بلایای صورت گرفته روشن شد.

در سال 2013، 890 حادثه روی داد که نسبت به سال 2012 با 905 حادثه طبیعی زیان مالی کمتری به اقتصاد جهان وارد شد. در این سال هزینه های اقتصادی و بیمه ای به رقم 135 میلیارد دلار رسید این در حالی است که در سال 2012 این هزینه ها بالغ بر 170 میلیارد دلار بود. سال گذشته حدود 20 هزار و 500 نفر در نتیجه حوادث روی داده کشته شده اند اما در سال 2012 این آمار 9 هزار و 600 نفر گزارش شده بود.

با تجدیدنظرهای انجام شده، نرخ حق بیمه اتکایی به طور کل حدود 11 درصد کاهش خواهد داشت و ایالات متحده آمریکا با کاهش 15 درصدی در صدر این فهرست قرار دارد. برای قاره اروپا و بریتانیا این کاهش بین 10 تا 15 درصد پیش بینی شده است چراکه قیمت ها از اول ژانویه تحت فشار عوامل متعددی هستند.

همچنین در سال 2014 تعداد ادعای مطرح شده نسبت به 10 سال گذشته افزایش داشته است و میزان هزینه های اقتصادی در نیمه نخست سال، 42 میلیارد دلار گزارش شد که در قیاس با همین بازه زمانی در 10 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این رقم در 10 سال گذشته به رقم خیره کننده 95 میلیارد دلار رسیده بود.

تندیل در پایان گفت که هرچند سال 2014 هنوز به اتمام نرسیده است اما می توان با قطعیت گفت که میزان خسارت ها تنها کمی از سال 2013 فراتر می رود، همانطور که در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش نسبی در ادعاهای مطرح شده بودیم و به غیر از حوادث هوایی و بلایای مربوط به جنگ در زمینه های دیگر شاهد افزایش خسارت ها نبودیم. هرچند که نمی توان رقم دقیقی را بیان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  9