تجمیع منابع بیمه ای در دستور کار وزارت رفاه /ابلاغ مصوبه بیمه دندان پزشکی کودکان زیر ۱۲ سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تجمیع منابع بیمه ای در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد، گفت: تجمیع بیمه پایه برای همه ایرانیان در راستای تجمیع بیمه ها قرار می گیرد و در این راستا اقدامات کارشناسی لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،علی ربیعی در حاشیه همایش مدیران سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: طی مدت باقی مانده تا پایان این دوره فعالیت در وزارت رفاه زمان زیادی فرصت داریم و قرار است اقدامات اساسی لازم در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته سازمان های بیمه گر فعال شدند، گفت: سازمان تامین اجتماعی نسبت به گذشته بسیار فعال‌تر شده و به طوری که مطالبات خود را به موقع به مراکز طرف قرارداد پرداخت می کند و همچنین قصد داریم فعالیت شرکت های سرمایه گذاری این سازمان را نسبت به گذشته فعال تر کنیم.

ربیعی بیان کرد: در راستای اجرای بیمه همگانی تاکنون بیش از 6 میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت ثبت نام کرده و تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفته اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد هزینه منابع بیمه ای نیز گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه باید منابع بیمه ای تجمیع می‌شد، اما ساختار بیمه‌ها اجازه این کار را نمی داد و همین امر موجب می شد در جامعه تنش ایجاد شود.

وی از اجرای برنامه ای برای بررسی تجمیع بیمه ها طی هفت ماه خبر داد و گفت: در برنامه هفت ماهه ابتدا بیمه همگانی و سپس تجمیع منابع بیمه‌ای را در دستور کار قرار دادیم که مرحله اول آن به اجرا درآمد به طوری که در حال حاضر افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند. بر اساس برنامه ریزی های لازم به مرور مفاد دیگر این برنامه را پس از انجام کار کارشناسی لازم اجرایی خواهیم کرد.

ربیعی همچنین گفت: به منظور طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان اقداماتی انجام داده ایم تا کارشناسان اجتماعی و بیمه ای گفتگو کرده و نظرات خود را به ما اعلام کنند و پس از تجمیع نظرات کارشناسی این طرح را به دولت تقدیم خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزئد: در حوزه سازمان بهزیستی قصد داریم خدمات مراقبت در خانواده را فعال کرده به طوریکه در این طرح افراد معلول، سالمند و بیمار که نیاز به مراقبت های عاطفی در خانواده خود دارند بتوانند با کمک های یارانه ای بهزیستی در کنار خانواده باقی بمانند.

وی از ابلاغ مصوبه بیمه دندان پزشکی کودکان زیر 12 سال خبر داد و گفت: پوشش بیمه ای دندان پزشکی این کودکان روز گذشته ابلاغ و به اجرا درآمده است.

ربیعی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اینکه بیمه‌شدگان بتوانند بجای ارائه دفترچه بیمه از کارت ملی استفاده کرده و خدمات درمانی دریافت کنند، در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه لازم برسیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

86  +    =  88