دارندگان بیمه شخص ثالث می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان خسارات مالی بگیرند

معاون نظارت بیمه مرکزی

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت : شرکتهای بیمه موظفند دو و نیم درصد مبلغ بیمه نامه شخص ثالث به دارندگان این نوع بیمه ها خسارات مالی نیز پرداخت کنند که در حال حاضر دست کم پنج میلیون تومان است .

به گزارش ریسک نیوز،حبیب میرزایی در گفتگو با واحد مرکزی خبر با رد کاهش سقف پرداخت خسارات مالی به دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث تصریح کرد: حداقل پوشش مالی شخص ثالث را قانون تعیین می کندکه فعلا 2.5 درصد خسارت جانی است و با توجه به نرخ دیه 200 میلیون تومانی در حال حاضر 5 میلیون تومان می شود .
وی با تاکید بر اینکه این میزان نمی تواند جبران کننده خسارات برخی تصادفات باشد گفت : دارندگان وسایل نقلیه می توانند با خرید بیمه نامه با مبلغ بالاتر پوشش بیمه ای خود را تا چند ده میلیون تومان نیز افزایش دهند اما اگر این کار را نکنند و خسارت مالی وارده بر خودرو انها بیش از پنج میلیون تومان باشد بقیه را باید از جیب پرداخت کنند .
این مقام مسئول در بیمه مرکزی درباره چگونگی ضوابط تعیین سقف پرداخت خسارت مالی خودرو نیز گفت: این موضوع را مجلس شورای اسلامی در قانون بیمه شخص ثالث تعیین کرده و تا زمانی که قانون بیمه شخص ثالث تغییر نکند این مبلغ نیز تغییر نخواهد کرد .
میرزایی درباره دارندگان بیمه شخص ثالث خودروها و موتورسیکلت ها گفت: بر اساس برآوردها حدود 95 درصد خودروها بیمه نامه شخص ثالث دارند اما متاسفانه امارها نشان می دهد حدود 90 درصد موتورسیکلت ها این بیمه نامه را ندارند و این در حالی است که بیشترین تصادفات منجر به جرح یا فوت مربوط به موتور سیکلت سواران است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  18