صنعت بیمه خودرو انگلیس دچار دگرگونی شد

به دلیل وجود سایت های مقایسه قیمت حق بیمه

بعد از آنکه سازمان نظارت بر رقابت های بازار مقرر کرد که معاملات انحصاری ای که در رابطه با بیمه خودرو بین شرکت های بیمه و وب سایت های مقایسه حق بیمه انجام می گیرد هیچ فایده ای برای صاحبان خودرو ندارد،آنها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز،این حکم یکی از اقداماتی است که توسط کارگروه نظارت بر رقابت در بازارها، در گزارش نهایی خود در مورد بازار آزاد 11 میلیارد پوندی بیمه خودرو لحاظ شده است.

طبق اعلام این اداره ، بعضی از بندهای مربوط به برابری قیمت در این قراردادها ،مانع آن میشد که شرکت های بیمه بتوانند خدمات خود را روی دیگر پلتفرم های آنلاین ارزان تر ارائه کنند و این کار باعث میشود که رقابت در بازار با محدودیت مواجه شده و و منجر به افزایش کلی حق بیمه خودرو می شود.

آلسدر اسمیت،رئیس گروه تجسس بخش خصوصی بیمه خودرو می گوید:«نحوه کار وبسایت های مقایسه مبالغ حق بیمه باید بهبود پیدا کند.آنها به طور قطع می توانند به صاحبان خودرو کمک کنند تا بهترین بیمه را انتخاب کنند ولی در مقابل باعث شده تا شرکت های بیمه رقابت شدیدتری داشته باشند و ما می خواهیم مفادی که دست شرکت های بیمه را برای قیمت گذاری های مختلف روی خدماتش در کانال های مختلف آنلاین می بندد دیگر وجود نداشته باشند. پیش بینی ما این است که این کار باعث رقابت بیشتری بین وبسایت های مقایسه حق بیمه خواهد شد.»

گزارش این کارگروه که نتایج آن بر اساس دو سال تجسس و بررسی آنها به همراه کمیته ناظر بر رقابت ها که سابقاً مسئولیت این موضوع را به عهده داشت بود، نتوانست راه حل های مناسبی را ارائه کند.چیزی که خیلی ها امید داشتند تا بیشترین تأثیر را روی حق بیمه خودرو داران داشته باشد.

کارگروه نظارت بر رقابت در بازارها اعلام کرده تضمین می کند که راننده ها در مورد هزینه ها و مزایای اضافه ای که در برنامه بیمه خودرویشان می پردازند و علاوه بر آن تخفیف های بیمه بر اثر نداشتن سابقه تصادف،اطلاعات کافی داشته باشند.

تخفیف های بیمه به دلیل نداشتن تصادف،60 درصد از حق بیمه را بعد از 5 سال تخفیف می دهد و از این موضوع از جانب صاحبان اتوموبیل ها استقبال فراوانی می شود. با این حال شیوه ی محاسبه آن،چیزی است که غالباً باعث سوء تفاهم می شود تا حدی که طبق همه پرسی انجمن شرکت های بیمه، 77 درصد مردم تصور میکردند که اطلاعاتشان در مورد این تخفیف ها کامل است در حالی که 59 درصد از همین عده تصور میکردند داشتن این امتیاز،از بالا رفتن حق بیمه شان در اثر درخواست غرامت جلوگیری می کند. طبق اعلام کارگروه نظارت،راننده ها سالیانه 120 میلیون پوند بابت بیمه ای پول می دهند که مناسب شرایطشان نیست و پوشش دلخواهشان را ندارد.

اسمیت ادامه می دهد:« واضح است که مردم در مورد مزایا و شرایط بیمه خودرویی که بابت آن پول می دهند اطلاعات دقیقی ندارند و نیاز است که شرکت های بیمه در این مورد اطلاع رسانی بهتری انجام دهند.»

انتظار می رود اقدامات و قوانین جدید کارگروه و شورای نظارت بر رقابت در بازار،اوایل سال 2015 به اجرا گذاشته شود.

 

منبع:

http://www.theguardian.com/money/2014/sep/24/car-insurance-price-comparison-websites

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  6