شاخص‌ های شش گانه درجه‌بندی شعب بانک ملی اعلام شد

مدیر عامل بانک ملی از اصلاح روش درجه‌بندی شعب بر اساس شاخص‌های منابع ارزان‌قیمت، عقود مشارکتی، کارمزدها، خدمات، بانکداری الکترونیکی و سودآوری خبر داد و تأکید کرد: یکی از مهمترین مسائل سازمان این است که مدیران و کارکنان باید به درکی مشترک از مسائل امروز بانک برسند.

به گزارش ریسک نیوز،فرشاد حیدری که در همایش بررسی عملکرد نه‌ماهه و در جمع مدیران ارشد بانک سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم همگن ‌شدن اطلاعات مدیران و کارکنان بانک ابراز داشت: سیاست‌ها و برنامه‌های بانک در چنین جلساتی اعلام می‌شود و لازم است این موضوعات به تمامی همکاران منتقل گردد تا برداشت آنها از امور با برداشت مدیران یکسان شود. وی گفت: یکی از عوامل اصلی حفظ جایگاه سازمان، ارائه اطلاعات کامل، مشخص، به‌ موقع و مطلوب به کارکنان آن است به عبارت دیگر جریان سریع اطلاعات در سازمان، ضامن بقای آن سازمان خواهد بود.

حیدری با اشاره به ویژگی‌های مدیران موفق و مدیران موثر اظهار داشت: مدیر موفق، فردی است که ناظر بر اعمال همکاران بوده و به موقع از ابزارهای تشویقی و تنبیهی جهت اجرای سیاست‌هایش استفاده می‌کند. وی با عنوان اینکه شاخصه موفقیت مدیران، کنترل عملکرد کارکنان است، ادامه داد: اهداف کارکنان باید با اهداف بانک همسو و یکسان باشد و اگر مدیری بتواند کارکنان خود را به این سمت و سو هدایت کند، مدیری مؤثر محسوب می‌شود.
حیدری گفت: ابزارهای تشویقی و تنبیهی باید به صورت هدفمند و به موقع از سوی مدیران مورد استفاده قرار گیرد تا بهترین نتیجه برای بانک حاصل شود. وی تشخیص وضعیت فعلی، تغییر شرایط موجود و پیش‌بینی آینده را اساسی‌ترین مهارت‌های مدیران دانست و خواستار بکارگیری مناسب این مهارت‌ها از سوی مدیران بانک در شرایط رقابتی امروز شد. به گفته این مقام مسئول با سرعت در تشخیص و اعمال تغییرات و تثبیت رفتار جدید باید شتاب بانک را سریع‌تر کرد.

وی در این زمینه استفاده از توان تمام کارکنان خصوصاً پایوران بانک از جمله رؤسای حوزه‌ها و بازرسان برای نظارت دقیق‌تر بر عملکرد شعب را بسیار موثر دانست. آقای حیدری در ادامه این همایش با تأکید بر دو اولویت امروز بانک یعنی رشد سپرده‌های ارزان‌قیمت و تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری و سودآوری ابراز داشت: مقرر شده است تا پایان سال هر دو هفته یک بار، عملکرد ادارات امور و شعب مستقل از این دو حیث بررسی و تجزیه و تحلیل شود.

وی خواستار تلاش و حساسیت ویژه مسئولان و کارکنان شعب نسبت به افزایش سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز بانک شد و گفت: افزایش منابع جاری بانک در گرو سرویس‌دهی مناسب به مشتریان است و همکاران بایستی نسبت به این موضوع حساس‌تر باشند.

مدیرعامل بانک تشکیل روزانه کمیته تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری و ارزیابی مجدد وثایق و افزایش میزان رهینه‌ها را از سوی رؤسای شعب یک ضرورت و اولویت دانست و ابراز داشت: از کنار هیچ مطالباتی نباید عبور کرد که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های قانونی بیشترین بهره را برد. وی از افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها حسب موافقت مجمع عمومی بانک ملی ایران خبر داد و خواستار همکاری ویژه مدیران در خصوص این موضوع با عضو هیأت مدیره مربوطه شد.

حیدری فروش املاک مازاد بانک را دارای مزیت‌های متعدد برای بانک دانست و بر شناسایی، معرفی سریع و انجام اقدامات لازم در خصوص این اموال تأکید کرد. وی بر نقش مهم ادارات ستادی در برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل واحدهای صف تأکید کرد و گفت: شأن وجودی ادارات ستادی، روان‌سازی امور برای شعب به منظور سرویس‌دهی بهتر به مشتریان است لذا اقدامات ستاد بانک باید بر اساس این محور اصلی تنظیم شود.

مدیر عامل بانک در ادامه از اصلاح روش درجه‌بندی شعب بر اساس شاخص‌های منابع ارزان‌قیمت، عقود مشارکتی، کارمزدها، خدمات، بانکداری الکترونیکی و سودآوری خبر داد. گفتنی است در این همایش یک‌روزه که در مرکز آموزشی کوثر بانک برگزار شد، پس از بررسی عملکرد نه‌ماهه بانک، اعضای هیأت مدیره در پانل‌های تخصصی ضمن بررسی مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری حوزه‌های مربوطه، پاسخگوی سؤالات و موضوعات مطروحه مسئولان ادارات مرکزی، امور شعب و شعب مستقل بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =