بیمه تعاون از پایه گذاری تا تاسیس

ورود بخش تعاونی کشور به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی آن به بازارهای پولی و مالی کشور یکی از دست آوردهای بسیار ارزشمند سیاستهای کلی اصل ۴۴ به شمار می رود.

به گزارش ریسک نیوز، پایه گذاری تأسیس شرکت بیمه تعاون به عنوان اوّلین شرکت بیمه ای در بخش تعاونی کشور که از سال 86 با حمایت وزارت تعاون شروع و شکل عملیاتی به خود گرفته. یکی از اقدامات مهم این بخش جهت اجرائی شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری می باشد.

در این خصوص هیأت مؤسس شرکت بیمه تعاون با عضویت تعداد پنجاه شرکت و اتحادیه های تعاونی و شرکتهای سرمایه گذاری استانی و … در سال 87 شکل گرفت و براساس یک زمانبندی و برنامه تدوین شده جهت اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران و تأسیس شرکت اقدامات خود را آغاز نموده ، مؤسسین ضمن بهره گیری از یک تیم کارشناسی باتجربه در امور قوانین و مقررات بیمه و تأسیس دبیرخانه شرکت ، تکمیل مدارک مؤسسین ، طراحی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی و تهیه اساسنامه و طرح جامع عملیاتی که در حال انجام می باشد با برگزاری بیش از 22 جلسه نمایندگان مؤسسین و صرف 220 ساعت کار کارشناسی و هماهنگی امور تأسیس شرکت را پیش برده اند.

اوّلین نشست جامع مؤسسین بیمه تعاون در تاریخ 6/8/87 با شرکت اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی عضو از سراسر کشور و در حضور معاونت طرح و برنامه وزارت تعاون در تهران برگزار گردید . در این نشست ضمن تشریح شدن ویژگیهای بازار بیمه کشور و فرصتهای موجود در بخش تعاونی از طرف صاحبنظران و کارشناسان ، نظرات و پیشنهادات مؤسسین برای ادامه کار مطرح گردید.

غریب رضا معاون طرح و برنامه وزارت تعاون ضمن ابراز خرسندی از استقبال و مشارکت خوب تعاونگران کشور برای تأسیس شرکت بیمه تعاون و سرمایه گذاری در آن را برای تقویت اقتصاد داخلی و فعالیتهای مردمی اتفاقی مبارک و مؤثر برشمرد.

بعد از برگزاری اوّلین نشست مؤسسین از طرف دبیرخانه شرکت مدارک مورد نیاز و فرمهای مربوطه جمع آوری و تکمیل و تحویل بیمه مرکزی ایران گردید ، ضمن تشکیل جلسات کارشناسی مشترک با همکاری صمیمانه کارشناسان بیمه مرکزی مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در تاریخ 19/11/87 طی نامه شماره 40293 پاسخ مثبت بیمه مرکزی ایران درخصوص ترکیب مؤسسین و ادامه روند کار و ارائه طرح عملیاتی و اساسنامه و مدارک مورد نیاز ابلاغ شد.

با تصویب اساسنامه بیمه تعاون، بیمه مرکزی مجوز ایجاد اولین بیمه تعاون در کشور را صادر کرد که بلافاصله هیات موسس آن تشکیل شد و بخشی از سهام بیمه تعاون را خریداری کرد.

با توجه به اینکه قالب بیمه تعاون سهامی عام است لذا با آغاز پذیره‌نویسی به زودی فعالیت اولین بیمه تعاون در کشور آغاز می شود.
گفتنی است با عرضه سهام بیمه تعاون،‌ مردم و تعاونگران از مزایای خدمات بیمه‌ای در کشور بهره‌مند خواهند شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  10