اهميت بيمه داده های الکترونیکی

بیمه فضای سایبری از خسارت ناشی از خطای انسانی و یا نتایج حملات مخرب و جرایمی مانند کلاهبرداری، دسترسی غیرمجاز، سرقت اطلاعات مربوط به مشتری و به هم ریختن وبسایت محافظت می کند.

به گزارش ریسک نیوز، جان پندلتون از شرکت حقوقی پیلزبری و لوینسون (Pillsbury & Levinson) در سانفرانسیسکو می گوید: " بیمه فضای سایبری برای تجارت با مخاطبان  گسترده تر، از بیمه خطای فنی و غفلت مناسب تر است."

آیا بیمه هستید؟ اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت حضور داد، بهتر است باشید. با این حال بیمه ی مسئولیت سنتی کافی نخواهد بود. از دست دادن داده ها و درآمد به علاوه پرونده حقوقی علیه کار شما از عواقب قابل انتظار حملات هکر ها و ویروس ها است. این ها به طور بالقوه تهدید کننده تر از جریان نقدی منفی و خطر خریده شدن هستند.

انجام کسب و کار در اینترنت – حتی برقراری حضور ایمن آنلاین- می تواند بسیار پر هزینه باشد. اما طبق نظر کارشناسان بیمه، هزینه فقدان پوشش بیمه در برابر حوادث مجازی می تواند حتی گران تر باشد.

به عنوان مثال، نگرانی که در آگوست سال 2003 دنیای تجارت را در بر گرفت در نظر بگیرید. سه کرم اینترنتی پیشرفته در عرض 12 روز به اینترنت ضربه زدند. بر اساس گزارش شرکت امنیت اینترنت سیمانتک (Symantec) این عفونت های دیجیتال باعث ابتلای میلیون ها رایانه و حدود 2 میلیارد دلار خسارت در سراسر جهان شدند.

ضربه حملات SQL به شرکت های بزرگ مالی در سال 2007 را نیز فراموش نکنید. این ویروس باعث از کار افتادن دستگاه های ATM بانک ها، اختلال در وبسایت شرکت های کارت اعتباری و موسسات  مالی و ایجاد اختلال در سیستم فروش بلیط شرکت های هواپیمایی شد.

با توجه به این تهدیدات روزافزون و مسئولیت خطاهای انسانی، بسیاری از شرکت ها شروع به ارزیابی شانس بقای مالی شان می کنند. جهت افزایش این احتمال، شرکت های کوچک و بزرگ حق بیمه پوشش خطا و غفلت (Errors and Omissions) و حفاظت سایبری (cyber protection) را می پردازند.

طبق نظر جان پندلتون دعاوی قضایی جهت جبران خسارات این حوادث رو به افزایش است. افزایش تهدیدات اینترنتی می تواند منجر به تعطیلی تجارت شود. پوشش غفلت و پوشش سایبری سازمان ها  را از دعاوی بر علیه شان که ناشی از نقص محصول یا سوء عمل منتج از فعالیت هکرها و ویروس ها است، محافظت میکند.

همانطور که هر نوع بیمه اتومبیلی برای هر شخصی مناسب نیست، هر نوع بیمه اینترنتی نیز نمیتواند به طور ایمن تجارت را پوشش دهد. یک بیمه نامه خطا و غفلت ممکن است نوعی کسب و کار را کامل پوشش دهد. اما شاید یک کار دیگر احتیاج به بیمه فضای سایبری داشته باشد. به گفته پندلتون بسته به تجارب کسب و کار و میزان آسیب پذیری در برابر زیان، ممکن است یک کسب و کار به هر دو نوع پوشش بیمه ای نیاز داشته باشد.

بیمه خطا و غفلت برای انواع کسب و کار کوچک، متوسط یا بزرگ که درآمدشان بر تولید یک محصول خاص بنا شده، مناسب است. این پوشش در مواجه با دعاوی ناشی از نقص محصول یا هنگام آسیب به اموال غیر عینی مانند اطلاعات خصوصی و اسرار تجاری ایجاد حفاظت می کند.

بیمه فضای سایبری در برابر خسارات ناشی خطاهای انسانی و یا نتایج حملات مخرب و جرایم، مانند تقلب، دسترسی های غیر مجاز، سرقت اطلاعات مربوط به مشتری و به هم ریختن وبسایت محافظت می کند. جان پندلتون می گوید: "بیمه فضای سایبری برای کسب و کار با مخاطبان گسترده تر، از بیمه خطای فنی و غفلت مناسب تر است" وی می افزاید:" خرید بیمه فضای سایبری به سرعت در حال رشد است."

 

ترجمه: احسان یزدانی

منبع: ecommercetimes.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  4