“عصر طلایی بیمه” در قاره آسیا رقم می خورد

همزمان با رشد اقتصادی

همزمان با رشد اقتصادی در قاره آسیا،‌ بیمه گران در این منطقه می توانند سرآغاز تشکیل عصر طلایی را رقم بزنند.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، بیمه گران با کمک به اقتصاد در حال رشد آسیا و افزایش مقاومت تجار و تجارت ها در برابر شوک ها و خطرات موجود،‌ می توانند دوران طلایی را برای این صنعت رقم بزنند. این در حالی است که سرمایه گذاران جهانی به طرف این بازار جذب شده اند.

"اینگا باله" رئیس و مدیر اجرایی شرکت بیمه "لویدز" بزرگترین بیمه گر جهان، در سخنرانی خود در بیست و هفتمین کنفرانس سالانه بیمه در آسیای شرقی، گفت که رشد اقتصادی، دارایی های بیشتری را خلق می کند که نیازمند به حمایت گسترده تری نیز هستند. به همین دلیل صنعت بیمه در قاره آسیا به دلیل بالارفتن ارزش بیمه ها برای تجارت ها، دولت ها و جوامع در آینده به سطح بالاتری می رسد.

او ادامه داد: یکی از مناطقی که بیمه گران می توانند در آن نقش مهمی را ایفا کنند، قاره آسیا است هرچند که وقوع بلایای متعدد مانند تسونامی و سیل تایلند در سال 2011 میلادی باعث شد که رشد اقتصاد شتاب کمتری را تجربه کند.

بانک توسعه آسیا پیش از این در گزارشی تاکید کرده بود که کشورهای در حال توسعه آسیا در سال 2015 میلادی شاهد رشد با ثبات اقتصادی خواهند بود. تقویت سطح روابط اقتصادی کشورهای آسیایی با کشورهای توسعه یافته و صنعتی مختلف سبب شده تا این کشورها با حداکثر ظرفیت خود رشد کنند و بتوانند از این رشد در جهت ایجاد توزان و تعادل در اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی استفاده کنند. پیش از از این گزارش شده بود که اقتصاد قاره آسیا در سال 2013 میلادی با نرخ 6.1 درصد رشد کرده است؛ در حالی که نرخ رشد اقتصادی این منطقه تا پایان سال 2014 میلادی برابر با 6.2 درصد خواهد بود و در سال 2015 میلادی می تواند رشدی بالغ بر 6.4 درصد را تجربه کند.

در این گزارش تاکید شده است: اگر کشورهای جنوب شرق آسیا با نرخی معادل دوسوم نرخ رشد اقتصادی این منطقه در دهه اول قرن حاضر رشد کنند؛ تا سال 2020 میلادی ارزش تولید ناخالص داخلی کشورهای در حال توسعه جنوب شرق آسیا به چهار هزار میلیارد دلار و تا سال 2030 میلادی به 9 هزار میلیارد دلار می رسد. در صورت تحقق این پیش‌بینی، ارزش اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا تا سال 2020 میلادی از انگلیس و تا سال 2025 میلادی از ارزش اقتصادی ژاپن بیشتر خواهد شد.

رئیس لویدز در ادامه سخنرانی خود گفت: وقفه در فضای کسب و کار شاید یکی از اصلی ترین دلایلی باشد که وقوع بلایای طبیعی در قاره آسیا را شدت می دهد و خطر نابودی زیرساخت های تجاری را پررنگ تر می کند.

او افزود: اینکه تصور کنیم محصولات کنونی برای شرکت ها کافی هستند، اشتباه بزرگی است. اکنون بیمه گران با فرصت های بی نظیری در قاره آسیا رو به رو هستند تا بتوانند با پرورش استعدادها،‌ زنجیره بی نظیری را خلق کنند.

صندوق بین‌المللی پول نیز در آخرین گزارش خود نسبت به شرایط اقتصادی آسیا، رشد اقتصادی معادل 5.4 درصدی را برای این قاره پیش‌بینی کرده بود. در این گزارش آمده بود که منطقه آسیا قدرت ارتجاعی خود را در برابر مخاطرات جهانی افزایش داده است و به عنوان مرجع پویایی اقتصاد جهانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در این گزارش آمده است که بیست و هفتمین کنفرانس سالانه بیمه در آسیای شرقی در تایپه برگزار شد و بیش از یک هزار و 500 نفر از 44 کشور دنیا در آن شرکت کردند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =