گنجاندن بیمه زنان خانه‌دار بعنوان بخشی از مهریه درست نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل نهایی بیمه زنان خانه‌دار این است که دولت لایحه به مجلس ارائه دهد، گفت: مطرح کردن پیشنهاداتی مانند گنجاندن بیمه زنان خانه‌دار بعنوان بخشی از مهریه راه حل درستی نیست.

به گزارش ریسک نیوز،فاطمه آلیا در گفت‌و گو با  فارس، گفت: بیمه زنان خانه‌دار یک مطالبه اساسی از جامعه زنان کشور است که تاکنون در فراز و نشیب نظرها به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: آخرین تصمیم‌گیری در این موضوع در سال 91 بود که ما آن را در بودجه تصویب کردیم و سال 92 در مورد اجرای آن از دولت پیگیری انجام دادیم و پاسخ دولت این بود که بیمه زنان خانه‌دار در کشور در حال اجرا است اما اواخر سال 92 مشخص شد که اجرایی نشده است و شورای نگهبان تشخیص داد که این طرح به صورت قانون دائمی مطرح شود و دولت قبول کرد در این خصوص لایحه به مجلس ارائه دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون نیز معاون امور زنان ریاست جمهوری در نشست‌های مختلف خود مطرح کرده است که در حال تدوین لایحه هستند و باید توجه داشت که خواسته اصلی مجلس و شورای نگهبان نیز ارائه لایحه از سوی دولت است.

آلیا اظهارداشت: نباید بیمه زنان خانه‌دار مغفول بماند و تنها راهش تقدیم لایحه به مجلس است و نباید با پاس دادن به قوه قضاییه این موضوع مغفول بماند.

وی افزود: پیشنهادی که اخیراً از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری مطرح شده است مبنی بر اینکه بیمه زنان خانه‌دار به عنوان بخشی از مهریه جایگزین شروط ضمن عقد شود قابل قبول نیست چرا که شروط ضمن عقد الزام آور نیستند و ممکن است مورد قبول قرار نگیرد و هم‌اکنون نیز شاهد هستیم شروطی که پشت عقد‌نامه‌ها به آن اشاره شده است، تمام آنها اجرایی نشود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: منطقی نیست یک مطالبه اساسی جامعه زنان را به یک شرط احاله دهیم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم، ما مشابه این مورد را در لایحه تامین امنیت زنان نیز داشتیم که مسئولیت آن به وزارتخانه دیگری سپرده شد.

آلیا اظهارداشت: همانطوری که ما از توانمندی زنان شاغل استفاده می‌کنیم باید برای زنان خانه‌دار که مدیریت خانواده را بر عهده دارند راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم و مجلس همچنان در انتظار لایحه دولت است، بهتر است در کنار این پیشنهادات به وظیفه اصلی خود عمل کنند و در اولین فرصت این لایحه را به مجلس برسانند تا وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود عملی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  28