مصوبه مجلس ریسک شرکت های بیمه را بالا می برد

محمدرضا پورابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی در رابطه با تکلیف بیمه ها به پرداخت خسارتهای مالی وجانی رانندگان مقصر تصادف گفت: این مصوبه تعهدات شرکت های بیمه را به شدت افزایش می دهد و ریسک را برای آنها بالاتر می برد.

به گزارش ریسک نیوز،محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه روز یکشنبه گذشته مجلس درباره تکلیف شرکت های بیمه به پرداخت دیه و خسارت مالی و جانی رانندگان مقصر در تصادف، به خبرنگار سایت تحلیلی-خبری آیین، گفت: این مصوبه، مواردی را به هم می ریزد. با این شیوه از کسی که در تصادفات مقصر است حمایت می شود و این حمایت، منجر به این می شود که فرد مقصر، هرگونه ریسکی را بپذیرد. زیرا می داند که خسارت مالی و جانی اش پرداخت می شود و این مصوبه با رویکرد کاهش تصادفات در حوادث رانندگی، منافات دارد.

وی اظهار داشت: دومین اثر این مصوبه در افزایش قراردادهای بیمه ای است، یعنی باعث افزایش حق بیمه می شود و قیمت بیمه نامه ها بالاتر می رود.

پورابراهیمی تاکید کرد: با این مصوبه قراردادهای بیمه در سال آینده به شدت افزایش می یابد و ما نگران افزایش قیمت بیمه در سال آینده هستیم که البته ممکن است این مصوبه، مورد اعتراض شورای نگهبان قرار گیرد که در آن صورت یا حذف می شود یا به نحو مطلوب اصلاح می شود.

پور ابراهیمی با انتقاد از اینکه اجازه صحبت به مخالفین و موافقین این مصوبه داده نشد، گفت: باید اجازه داده می شد که مخالفین و موافقین و کمیسیون تخصصی صحبت می کردند تا بحث پخته می شد و بعد از آن رای گیری می شد.

وی در مورد مشکلاتی که این مصوبه برای شرکت های بیمه ایجاد می کند، گفت: این مصوبه تعهدات شرکت های بیمه را به شدت افزایش می دهد، ریسک را برای آنها بالاتر می برد و امکان کاهش درآمدهای آنها را افزایش می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

43  −    =  35