اجراییه صادر کردن علیه واحدهای تولیدی به نفع بانک ها نیست

نهاوندیان:

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می گوید: اجراییه صادر کردن علیه واحدهای تولیدی به نفع بانک ها نیست و مشکلات این دو صنف را حل نمی کند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا محمد نهاوندیان روز یکشنبه در سیزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد بانک ها نباید به بهانه ابلاغ نشدن بخشنامه استمهال بدهی های معوقه، به واحدهای تولیدی فشار وارد کنند و با صدور اجراییه برای آن ها و سخنان تهدید آمیز کار به سرانجام نمی رسد.

وی با اشاره به قانون بودجه 91، عنوان کرد: در قانون بودجه سال گذشته ماده 28 برای تقسیط بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به نظام بانکی مصوب شد و در قانون بودجه امسال این برنامه در ماده 2 و 7 گنجانده شده است تا واحدهای تولیدی بدهکار بتوانند بدهی خود را برای پنج سال تقسیط کنند.

نهاوندیان به تخلف سه هزار میلیارد تومانی بانکی اخیر نیز اشاره ای کرد و افزود: بسیاری از اتفاقاتی که در فضای بانکی کشور رخ داد و موجب سوء استفاده شده به آن علت بوده که با امانت به موضوع اقتصاد نگاه نشده است.

از نظر وی، برخورد غیر امانتدارانه با منابع بانکی موجب شد تا سیستم بانکی کشور به محاق برود و قدرت تصمیم‌گیری در نظام بانکی کاهش یابد.

رییس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به این که یک فصل از سال تولید ملی گذشته، حداقل انتظار آن است که تمام بخش های دولتی و خصوصی گزارشات فصلی خود را در سطوح صنعت، معدن، کشاورزی، نفت و غیره آماده سازند و پس از تجمیع به بالاترین سطح ارائه کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سال تولید ملی انتظار می رود که با صداقت و شفافیت گزارش های واقع بینانه ارائه شود و قبل از این که دشمنان روی نقاط ضعف ما متمرکز شوند، خود ما به حل آنها بپردازیم.

نهاوندیان همچنین با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: اتاق بازرگانی ایران عضو اصلی اجرای اصل 44 است و اجرای این قانون می‌تواند منجر به رشد و توسعه اقتصادی کشور شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  41  =  44