هشدار نسبت به از دست رفتن توانگری مالی بیمه ها/در هیچ جا نظرات تخصصی بیمه را مد نظر قرار ندادند

گزارش رئیس کل درباره صنعت بیمه :

رئیس کل بیمه مرکزی در هیچ جا نظرات تخصصی بیمه را مد نظر قرار ندادند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت‌های بیمه به مرور توانگری مالی خود را از دست می‌دهند، بدون آنکه خودشان مقصر باشند.

به گزارش ریسک نیوز،محمد ابراهیم امین  امروز در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه، توانگری مالی و توانمندی مدیریتی را دو عامل ایجاد اعتماد مردم به صنعت بیمه دانست و افزود: نظم در ایفای تعهدات و پاسخگویی سریع به خسارت‌های بیمه‌ای از جمله عواملی است که به مشتری مداری می‌انجامد.

وی تصریح کرد: همه شرکت‌های بیمه تلاش می‌کنند، سهم بازارشان را افزایش دهند، بنابراین وقتی شرکتی در این زمینه گام بر می‌دارد، باید مشتری مدار باشد.

وی افزود: مشتری مداری در ذات کار بیمه‌گری است و چنانچه مدیری بهای لازم را به این مسئله ندهد، یعنی تسلط کافی به حرفه خود ندارد.

امین گفت: از آنجا که بیمه‌گران تعهدات آینده را می‌فروشند، مسئله حقوق مردم به میان می‌آید، در نتیجه درست است که توانگری مالی و توانمندی مدیریتی تا حد زیادی به مدیران و کارکنان بستگی دارد، اما حاکمیت برای حمایت از حقوق بیمه‌گذاران نهاد ناظر تعیین کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به تدوین آیین نامه نظارت بر توانگری مالی در شورای عالی بیمه گفت: برای اولین بار حاشیه توانگری مالی شرکت‌های بیمه را اعلام عمومی کردیم.

وی به کنترل صورتهای مالی و نظارت بر ذخیره گیری شرکتهای بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه مرکزی امسال برای اولین بار همه صورتهای مالی بیمه‌ها را کنترل کرد و به اطلاع عموم رساند.

وی گفت: رسیدگی به شکایات بیمه گذاران از طریق سامانه‌ای که در پورتال بیمه مرکزی وجود دارد، انجام می‌شود که این هم یک اقدام مناسب در راستای مشتری مداری و حمایت از حقوق بیمه‌گذاران است.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به حضور مسئولان بلند پایه کشور لازم می‌دانم چند گلایه مطرح کنم و آن هم اینکه در تدوین قوانین بیمه‌ای کمترین سهم را شرکت های بیمه و صنعت بیمه در ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی داشته‌اند و تصمیمات خلاف اصول بیمه‌ای گرفته شده است.

وی با اشاره به چند مثال در این زمینه گفت: تصویب بیمه نوسان نرخ ارز و خودرو محور بودن بیمه شخص ثالث یا مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های بیمه همگی برعکس اصول بیمه‌ای است.

وی افزود: چگونه ممکن است که خسارت مالی و جانی مقصر حادثه را بیمه‌گر بپردازد و چنین چیزی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

امین خاطرنشان کرد: متأسفانه در هیچ جا نظرات تخصصی بیمه را مد نظر قرار ندادند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت‌های بیمه به مرور توانگری مالی خود را از دست می‌دهند، بدون آنکه خودشان مقصر باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  21