بازار بیمه گنجایش حضور ۵۰ شرکت بیمه‌ای را دارد

دیدگاه رئیس کل بیمه مرکزی درباره تجمیع شرکت‌های بیمه

وی با اشاره به اینکه بر اساس یک کار تحقیقاتی، بازار بیمه کشور گنجایش حضور 50 شرکت بیمه‌ای را دارد، اظهار کرد: اینکه بخواهیم شرکت‌ها را در چند شرکت تجمیع کنیم، مثل این است که بخواهیم همه مغازه‌های کوچک را جمع کنیم و فقط فروشگاه‌های بزرگ داشته باشیم .

به گزارش ریسک نیوز،رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم انضباط دادن به بازار بیمه تاکید کرد که بر اساس قانون و مبتنی بر قواعد بازار رقابتی، نمی‌توان جلوی افزایش شرکت‌های بیمه را گرفت.

 محمدابراهیم امین در خصوص اینکه  آیا نمی‌توان به جای توسعه تعداد شرکت‌های بیمه، شرکت‌های کوچک را تجمیع و بنگاه‌های قوی بیمه‌ای داشت،‌گفت: نهاد ناظر بر اساس قانون موظف است حسن عملیات بیمه‌گری را از شرکت‌ها مطالبه کند و نمی‌تواند جلوی افزایش تعداد شرکت‌ها را بگیرد.

او با تاکید بر این که بیمه مرکزی هم موافق داشتن شرکت‌های بزرگ و قوی در بازار بیمه است، ادامه داد: با این حال هر بیمه‌گری که بتواند قوانین بیمه مرکزی را رعایت کند، توانگری مالی قابل قبول داشته باشد و مدیرانش را از میان افراد مورد تایید انتخاب کند، اجازه فعالیت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس یک کار تحقیقاتی، بازار بیمه کشور گنجایش حضور 50 شرکت بیمه‌ای را دارد، اظهار کرد: اینکه بخواهیم شرکت‌ها را در چند شرکت تجمیع کنیم، مثل این است که بخواهیم همه مغازه‌های کوچک را جمع کنیم و فقط فروشگاه‌های بزرگ داشته باشیم که این کار هم در عمل ممکن نیست و هم بخشی از نیازهای بازار را بی‌پاسخ می‌گذارد.

امین در ادامه با تایید اینکه بازار بیمه‌ای کشور باید نظم و انضباط بیشتری به خود بگیرد، گفت: طبیعی است وقتی تعداد نمایندگی‌های یک شرکت بیمه با توان مالی و نظارتی آن تناسب نداشته باشد،‌ کنترل از دست نهاد بالادستی نمایندگی خارج می‌شود؛ به همین دلیل ما به شرکت‌ها ابلاغ کرده‌ایم که نمایندگی‌های فعال و غیرفعال را شناسایی کنند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت‌ها وادار شده‌اند نمایندگی‌های خود را سامان بدهند، اما در بازار کنونی هم تقاضا برای تاسیس شرکت بیمه وجود دارد و بیمه مرکزی همه این تقاضاها را مطابق قانون بررسی خواهد کرد.

منبع:آنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  +    =  56