حجم بازار اوراق مشارکت فرابورس به ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

امیدقائمی :

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه حجم بازار اوراق مشارکت فرابورس به ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: حجم معاملات در بورس بر حجم معاملات فرابورس تاثیرگذار است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر مصطفی امید قائمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حجم معاملات در بورس بر حجم معاملات فرابورس تاثیرگذار است، گفت: به همان نسبتی که در بورس معاملات صورت می گیرد، در فرابورس نیز انجام می شود.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: یکبار برای مشابه سازی شاخص در فرابورس بر اساس شاخص بورس تلاش کردیم، اگر یک معادله یا شاخصی همانند بورس برای فرابورس ایجاد کنیم، به نظر می رسد که فرابورس مانند بورس حرکت می کند، اگر شاخص بورس افت کند، شاخص فرابورس هم افت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که فرابورس ترجیح می دهد که انتشار اوراق اجاره را در فرابورس انجام دهد یا اوراق بانکها را اظهارداشت: انتشار هر دو اوراق مطلوب است، اوراق بانکی تضمین بانکی دارند.

امیدقائمی اضافه کرد: البته همه اوراق ضامن بانکی دارند، مهمترین عامل در انتشار اوراق توافق با یک بانک برای تضمین اوراق است، یعنی بانک ضامن و عامل انتشار اوراق می شود.

مدیرعامل فرابورس ایران در مورد میزان استقبال از خرید اوراق صکوک اجاره یا اوراق بانکی اظهارداشت: با توجه به اینکه اگر صندوق های سرمایه گذاری، صکوک را خریداری کنند، به جای 10 درصد پرتفوی سهم آنها محاسبه می شود، بنابراین اوراق صکوک بهتر خریداری می شود.

وی در مورد خریداران خارجی اوراق مشارکت گفت: تاکنون خریداران خارجی برای اوراق مشارکت وجود داشته است، اما به میزان بالا نبوده است.

امیدقائمی افزود: قبلا صندوق سرمایه گذاری خارجی در بورس فعال بود که منابع خود را صرف خرید اوراق کرده است، با توجه به اینکه این اوراق غیردولتی بوده و آنها مجاز به خرید هستند، این کار را انجام می دادند.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه فعلا اوراقی در فرابورس عرضه نخواهد شد، گفت: معاملات دست دوم گواهی سپرده های بانکی انصار انجام خواهد شد که با افزوده شدن آن حجم بازار اوراق مشارکت به حدود 1400 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در مورد واگذاری سهام گروه هتل های هما عنوان کرد: سهام هتل های هما به تامین اجتماعی واگذار شده است، پس از این چندین بار سهام این هتل ها به مزایده گذاشته شد، اما خریداری نداشت، بنابراین از طریق مذاکرده به تامین اجتماعی واگذار شده است 

امیدقائمی با اعلام اینکه سهام شرکت هواپیمایی هما هم از طریق مزایده واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز زمان آن مشخص نیست و تصمیم گیری در این مورد بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

37  +    =  43