خرید بیمه از طریق اینترنت ماه آینده راه اندازی می شود /چک از پروسه پرداخت بیمه ایران خارج شد

پرداخت الکترونیک خسارت بیمه ایران در ۲۰ استان کشور

عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت:طرح پرداخت الکترونیک خسارت به بیمه شوندگان در ۲۰ استان راه اندازی شده است و پیش بینی می شود در دو ماه آینده کل کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

به گزارش ریسک نیوز،وبه نقل از واحدمرکزی خبر، اکبر افتخاری با اشاره به آمادگی بیمه ایران برای توسعه بسترهای الکترونیکی، از ارائه خدمات جدید الکترونیک به بیمه گزاران خبرداد.

وی گفت: به منظور کمک به هموطنانی که با بیمه ایران سر و کار دارند و برای گسترش خدمات سریع تر بیمه ای ،بسترهای لازم در بیمه ایران فراهم شده است.

وی طرح دریافت و پرداخت الکترونیکی هزینه های بیمه مانند خسارت و خرید بیمه را از جمله این خدمات برشمرد و به واحد مرکزی خبر گفت: هم اکنون دریافت حق بیمه و خرید بیمه عمر در فضای الکترونیکی و اینترنتی فراهم شده است و بیمه گذاران می توانند حتی اقساط بیمه ای خود را از طریق اینترنت پرداخت کنند.

افتخاری اضافه کرد: درحال برنامه ریزی برای خرید بیمه از طریق اینترنت هستیم و ماه آینده این خدمت به خدمات دیگر بیمه ایران اضافه می شود و نیازی به مراجعه مردم به شعب یا نمایندگی های بیمه نخواهد بود.

وی گفت: در طرح پرداخت نیز، مبالغ خسارت یا موارد دیگر با ارائه شماره کارت یا شبای مراجعه کنندگان در کوتاه ترین زمان واریز می شود.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران با بیان اینکه چک از پروسه پرداخت بیمه ایران خارج شده است، افزود: به زودی در کل کشور هموطنان در شعب کمتر منتظر خواهند بود.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران با بیان این نکته که طرح دیگر در بیمه ایران پرداخت اقساط از طریق تلفن همراه است افزود: پرداخت اقساط بیمه نامه و پرداخت حق بیمه، خرید الحاقیه و بیمه تکمیلی و سایر خدمات بر روی بسترهای اپراتورهای تلفن همراه میسر خواهد بود.

وی افزود: استفاده از سرویس یو اس اس پی قابلیت فراوانی برای کاربر ایجاد می کند و می تواند از تلفن همراه خود انواع خدمات بیمه ای را فعال و استفاده کند.

معاون طرح و برنامه ریزی بیمه ایران تصریح کرد: بیمه گذاران با ساده ترین گوشی های تلفن همراه و با کمترین تلاش و بدون اینترنت می توانند بیمه های خود را شارژ یا اقدام به پرداخت اقساط بیمه ای خود کنند.

افتخاری به وابسته نبودن این سیستم به هیچ یک از نرم افزارهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت: کاربران شارژ تلفن های اعتباری خود با استفاده از کد #9668*770* را بگیرند و گام به گام مراحل مختلف را طی کنند.

وی افزود: درحال حاضر بیمه گذاران می توانند حق بیمه های خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران درباره رسیدگی به شکایات مختلف و انتقادات از عملکرد شعب بیمه ای گفت: هم اکنون مردم می توانند با مراجعه به وب سایت بیمه ایران درگاه شکایت ها با طرح مشکلات و ثبت شکایات خود کد پیگیری دریافت و انتقادات خود را طرح کنند.
افتخاری افزود: شکایت ها در اسرع وقت رسیدگی و نتایج به بیمه گذاران اعلام می شود.

وی گفت: تاکنون هرچند شکایات زیادی به پایانه اینترنتی بیمه ایران وارد نشده اما رسیدگی به شکایات و پاسخگویی در این زمینه مناسب است.
افتخاری با اشاره به بیمه زندگی بیمه ایران افزود: بیمه عمر یکی از بهترین بیمه های عرصه بیمه زندگی است که در بیمه ایران پیگیری می شود و بناست تا ضریب این بیمه را به 28درصد برسانیم.

وی گفت: هم اکنون بیمه نامه جدیدی با عنوان بیمه مان طراحی و اجرایی شده است که ویژگی های گسترده و پوشش بیمه ای مناسبی دارد.
معاون بیمه ایران افزود: هرچند بیمه زندگی مان یک هفته است که برای فروش عرضه شده است اما شاهد استقبال خوب مردم بوده ایم.
افتخاری گفت: فروش بیمه نامه های بیمه ایران در سال گذشته حدود 7 هزار میلیارد تومان بوده است و امسال نیز در شش ماهه نخست حدود 45 هزار میلیارد ریال فروش بیمه نامه داشته ایم.

وی افزود: پارسال پرداخت خسارات بیمه ایران بیش از 5500 میلیارد تومان بوده است و امسال نیز حدود 3800 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران اضافه کرد: در کنار پرداخت خسارات بیمه هزینه های دیگری هم دارد که هزینه های آن را افزایش می دهد.
افتخاری گفت: طرح های کلان بخشی آی تی بیمه ایران که در حال طراحی است تا پایان سال 94 عملیاتی خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

14  +    =  16