پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی برای بخش معدن است/ معوقات معدن خطرناک نیست

نائب رئیس خانه معدن ایران گفت: طبق آمارهای موجود، پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی مربوط به بخش معدن می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،محمدرضا بهرامن، مشاور وزیر صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه طبق آمارهای موجود، پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی مربوط به بخش معدن می‌شود، اظهار داشت: بخش خصوصی واقعی حوزه معدن، کمترین ارقام معوقات بانکی را دارد.

نائب رئیس خانه معدن ایران افزود: حتی در بخش فرآوری نیز با مطالبات بانکی آنچنانی مواجه نیستیم چراکه تضمین‌های این بخش به اندازه‌ای بوده که نمی‌توان از کلمه "معوقات سوخت شده و یا معوقات بانکی خطرناک" برای آن استفاده کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معدن ادامه داد: در واقع به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد، همچون تغییرات قیمت ارز و … باعث شد تولیدکنندگان با چالش در تامین سرمایه در گردش و ادامه فعالیت‌هایشان رو به رو شوند.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی به این معوقات ساده خواهد بود، گفت: بانک‌ها اگر بتوانند افزایش سرمایه دهند قطعا توان تامین نقدینگی واحدها را خواهند داشت اما با توان کنونی این مسئله نمی‌تواند رنگ واقعیت به خود گیرد.

بهرامن تصریح کرد: البته در لایحه خروج غیرتورمی از رکود پیش بینی شده که چند بانک دولتی افزایش سرمایه داشته باشند که از این طریق می‌توان سرمایه در گردش بخش تولید را تا حدودی تامین کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  2