شرایط ۱۸۵ کشور در حوزه بیمه بررسی شد/نگاهی به چشم انداز صنعت بیمه در سال ۲۰۱۵

ر اساس اطلاعات اعلام شده توسط دیدبان بین المللی تجاری

سال ۲۰۱۵ میلادی برای چین، هند و اندونزی سال شکوفایی اقتصادی خواهد بود این در حالی است که شرایط در روسیه کاملا برعکس خواهد بود./شرایط ۱۸۵ کشور بر اساس سه عامل ریسک های سیاسی، ریسک های اقتصاد کلان و ریسک های عملیاتی بررسی شده است.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در گزارش منتشر شده توسط شرکت "مارشال" یکی از رهبران جهانی مدیریت ریسک در صنعت بیمه آمده است که سه کشور چین، هندوستان و اندونزی به دلیل اجرای اصلاحات اقتصادی در سال آینده میلادی شرایط خوبی را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که شرایط در روسیه کاملا برعکس خواهد بود که دلیل اصلی آن تحریم های اقتصادی است که توسط دولت های غربی و آمریکا علیه روسیه به دلیل دخالت در شبه جزیره کریمه اعمال شده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط دیدبان بین المللی تجاری که به تحلیل استقلال سیاسی و تهدیدهای مالی پرداخته است، در این گزارش سعی شده جزئیاتی از ریسک های موجود در این بازارها و بازارهای نوظهور ارائه شود. کاهش قیمت نفت، خشونت های سیاسی، تحرکات خودمختاری و جدایی طلبانه، گسترش درگیری های جهانی،‌ رسانه های اجتماعی و حملات سایبری از جمله تهدیدهای هستند که جهان و صنعت بیمه در سال آینده میلادی با آن رو به رو است.

"یول سانو" رئیس بخش ریسک های امنیتی و سیاسی این دیدبان بر این باور است که در چین، رئیس‌ جمهوری این کشور اقداماتی را علیه فساد انجام داده است که به شدت موقعیت سیاسی او را به چالش می کشد. به همین دلیل این باور وجود دارد که او می تواند برخی از این اصلاحات را اجرایی کند؛ اصلاحاتی که به توازن اقتصادی،‌ گسترش فساد، آزادسازی سیستم مالی، کاهش نقش دولتی و ثبات در سرمایه گذاری ها منجر می شود. 

هند و اندونزی هر دو از رهبران جدیدی هستند که به شدت از اصلاحات انجام شده توسط دولت های پیشین بهره می برند. طبق این گزارش، به نظر می رسد که هند در زمینه رشد اقتصادی و صنعت بیمه نسبت به اندونزی در شرایط بهتری به سر می برد چرا که از زمان هدایت هند توسط "نارندا مودی" نخست وزیر جدید این کشور، اصلاحات بسیاری در بخش اقتصادی انجام شده که توسط پارلمان این کشور به شدت حمایت می شود.

در ادامه این گزارش، در سال 2014 خشونت های سیاسی در خاورمیانه و ‌شمال آفریقا، اوکراین، تایلند و هنگ کنگ نگرانی اصلی بوده است و اکنون نیز این احتمال وجود دارد که باقی کشورها در سال 2015 میلادی ناآرامی های سیاسی را تجربه کنند؛ به ویژه اینکه جمعیت و تاثیرات آن بر اقتصاد همواره برای قدرت های جهانی نگرانی اصلی بوده است.

قاره آسیا به دلیل رشد طبقه متوسط و افزایش درآمد شهروندان، گسترش قدرت خرید، بالارفتن طول عمر و افزایش امید به زندگی، نقش مهمی را در بازارهای جهانی بازی خواهد کرد. عوامل کلیدی در به وجود آوردن این ظرفیت فوق العاده موثر بوده است؛ عملکرد قوی در سال 2013، ترازنامه مالی بیمه گران سنتی را تقویت کرده است. این عامل به همراه افزایش تقاضاها باعث شده که قوانین مناسبی اتخاذ شود که درک درست از مدیریت ریسک را به دنبال داشته است. به گفته کارشناسان، هم بیمه گران سنتی و هم سرمایه گذاران در سال جدید با چالش های بیشماری مانند کاهش حق بیمه ها، ایجاد ظرفیت های جدید، ورود بازیگران تازه نفس، نرخ بهره پایین و کسب حق بیمه های بیشتر توسط خریداران بزرگ، مواجه خواهند شد.

دیدبان بین المللی تجاری در گزارش خود آورده است تهدیدها در تایلند که در سال جاری با کودتای نظامی رو به رو بود، و در هنگ کنگ که اخیرا با اعتراضات مردمی درگیر شده است، شرایط را برای کشورهای آسیای شرقی دشوار کرده است اما فرصت های زیادی در برابر بیمه گران در عرصه های مختلف مانند بیمه عمر، غیرعمر و تکافل وجود دارد که بر اساس حضور سهامداران، ریسک های موجود و دیگر مسائل تجاری می تواند سودهای متفاوتی را نیز به دنبال داشته باشد.

بهای نفت یکی دیگر از دلایل نگرانی در این گزارش ذکر شده است. به باور تهیه کنندگان این گزارش، ‌کاهش قیمت نفت بر اقتصاد جهانی و صنعت بیمه تاثیرات منفی خواهد گذاشت. تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که هرچند کشورهای واردکننده نفت از مزایای کاهش قیمت این فرآورده بهره می برند اما این کاهش در درازمدت تاثیرات منفی را هم برای صادرکنندگان و هم برای واردکنندگان به دنبال دارد. در طولانی مدت کشورهای صادرکننده نمی توانند در بودجه مالی خود توازن ایجاد کنند. بر اساس این گزارش، کشورهای مانند آنگولا، چاد، گینه استوایی و ونزوئلا به دلیل وجود ناآرامی های سیاسی از کاهش قیمت نفت آسیب شدیدی خواهند دید.

گفتنی است که در این گزارش شرایط 185 کشور بر اساس سه عامل بررسی شده است؛‌ ریسک های سیاسی، ریسک های اقتصاد کلان و ریسک های عملیاتی.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  63